Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DragonCam - Hur gör man för "underhåll"?

DragonCam - Hur gör man för "underhåll"?

Jag hoppas det inte är något problem att detta inlägg är på engelska, jag utgår från att de flesta besökare i detta forum är rätt duktiga på engelska

=====================================

I bought a DragonCam with the Dragon Loader card (marked fun7). The first time i programed the card I did not understand that it was a "all in one"-system so after loading the firmware I programed the loader card with 6in1 flash- and hex file. Everything worked fine and I was happy with my viasat nordic (viaacces) channels on Sirius 5W. But in november 2004 it stopped working

I have loaded the newest firmware 307 into the module and in my satbox settings everything looks fine, I find the PREDATOR307 and all the keys are the same as the latest "MR_remote_keys". But now the module only decode SVT1 and SVT2 without sound (strange)! TV3 and TV8 but nothing else.

If I insert a friends original CanalDigital or a Viasat card the module works as it should with al channels on both Thor and Sirius.

Please give me some clue or links to good dragoncam howto, I have ran out of ideas.

Sincerly,
    squi.

Vad är frågan igentligen?

CD finns det inga koder till
    Viasat kör det mesta i NDS, det är typ bara TV3, ZTV kvar i viaccess
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Vad är frågan...

Ok, jag var nog inte direkt övertydlig, sorry. Min fråga är: var ligger felet? Den fungerade en tid och sedan slutade det fungera. Några funderingar jag har som jag fortfarande inte hittat svar på varesig på http://www.dragonmodule.com eller i något forum där man diskutterar Dragon är:

1. Vad innebär egentligen "all-in-one"? Är det som med Matrix Reloaded CAM att det inte behövs något kort efter att man "laddat cammen" med senste firmware?

2. Varför fungerar det inte om nycklarna som man ser i i satboxen under predator307/debug stämmer med de senaste som man kan finna i uppdaterade softcam.key- eller mr_remote_keys-filer?

3. Hur känslig är dragonmodulen för märke och modell på satbox? Fungerar den inte alls på vissa? Kan det förekomma "instabilitet" med vissa modeller?

//squi

Vad är NDS?

Ursäkta min okunnighet, jag är helt ny på detta med digitalTV. Vad är NDS?

Koder till CD (Canal Digital)

Jo, jag har förstått att det sedan januari 2005 finns det inga koder för CD (Canal Digital). Tråkigt, men det är väl bara vänta. Men jag borde rimmligen fortfarande se Viasat-kanalerna på Sirius eller (koder finns ju för viasat)?

Re: Vad är NDS?

Citat Ursprungligen postat av squi
    Ursäkta min okunnighet, jag är helt ny på detta med digitalTV. Vad är NDS?
    Det är ett företag som tagit fram krypteringssystemet Videoguard som Viasat numera använder .

Det som som fortfarande sänds i viaccess + Videoguard samtidigt är TV 3, ZTV , TV8 och några få andra kanaler.
    Övrigt sänds bara i Videguard som det INTE finns koder till publict.

Om du kollar på www.lyngsat.com så kan du se vilka kanaler du kan se på från Viasat.

Dragon skall väl kunna öppna allting som går (utom möjligen ART på via pc 2.4 som bara finns till opos om jag inte har fel) utan ett kort i sig. Det är väl bara för dig att ladda kortet med de senaste filerna och sedan uppdatera modulen så kan du se allt som går att se på. Detta inkluderar alltså inte Viasat som sänder med krypteringssystemet Videoguard känt som NDS i dessa kretsar.
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

Tack för era inlägg, tack vare dessa börjar det klarna

1. Vad innebär egentligen "all-in-one"? Är det som med Matrix Reloaded CAM att det inte behövs något kort efter att man "laddat cammen" med senste firmware?

Embedded Cam, card emulator, keys and keyeditor. Det är verkligen "all-in-one" alltså. Grymt.

2. Varför fungerar det inte om nycklarna som man ser i i satboxen under predator307/debug stämmer med de senaste som man kan finna i uppdaterade softcam.key- eller mr_remote_keys-filer?

Jo, det fungerar visst! Alla nycklar som finns i kortet fungerar, men som ni så vänligt påpekat så fungerar inte NDS och nycklar för CanalD finns inte för tillfället.

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. Till "comhit crew" eller nån annan "kunnig&qu
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-08-19, 16:37
  3. Comhem boxar!!Malmö""""
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss