Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 37

Ämne: Rörmockarforum :)

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Rörmockarforum :)

Tja, efterssom det här verkar bli ett riktigt rörmockarforum så passar jag också på att fråga.

Finns det någon smart och billig lösning på att föra genom plaströr genom väggen eller botten på en större tank och få det helt tätt? Jag antar att det går att täta rejält med silikon, men efterssom det ska stå under tryck i 15-20 kanske 30 år så vill jag helst ha någon helt säker beprövad lösning.

Rören som ska genom kommer att vara ca 80mm.

Är rörläggare / Svetsare... Fattar nada... Vad ska du göra? Vad ska du ha i tanken? Vilket arbetstryck handlar det om?

Han skall koka brännvin världens brännare och sen blir vi alla på comhit bjudna på festen.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

Citat Ursprungligen postat av Samoth
    Han skall koka brännvin världens brännare och sen blir vi alla på comhit bjudna på festen.
    :lol:
    Vilket hårdkokat brännvin det måste vara "15-20 kanske 30 år" många liter blir det..

/Håkan
    DM800HD
    OSCAM (Linux)

Citat Ursprungligen postat av hakank
    Citat Ursprungligen postat av Samoth
    :lol:
    Vilket hårdkokat brännvin det måste vara "15-20 kanske 30 år" många liter blir det..

/Håkan
    Många kubikmeter menar du...

lol.

Nja... brännvin blir det inte, även om det faktiskt var en bra ide. :-) Men här finns det kokare i så gott som varenda källare så jag har inget behov av att bygga en egen.

Jag håller på att bygga ett gigantiskt akvarium. 3x1x1 meter, som jag ska sitta framför och lyssna på musik och dricka minst 18 år gammal whisky sen när det är klart.

Rören är för cirkulationen genom diverse filter.
    Nollvision i skogen

Citat Ursprungligen postat av cichlidae
    lol.

Nja... brännvin blir det inte, även om det faktiskt var en bra ide. :-) Men här finns det kokare i så gott som varenda källare så jag har inget behov av att bygga en egen.

Jag håller på att bygga ett gigantiskt akvarium. 3x1x1 meter, som jag ska sitta framför och lyssna på musik och dricka minst 18 år gammal whisky sen när det är klart.

Rören är för cirkulationen genom diverse filter.
    Hörru! Nu ska du inte avslöja allt för mkt om oss dalmasar :wink:

@Pytten
    Jaja.. ops: hehe
    DM800HD
    OSCAM (Linux)

"hakank
    Nollvision i skogen

Citat Ursprungligen postat av cichlidae
    Nu blir jag jävligt imponerad. Du får visa bildbevis på skapelsen när du är klar. Det låter grymt häftigt. Jag hoppas att det dock finns bra anordningar för rening av glas o.s.v. :think:

whiskyglasen hade jag tänkt diska i vanlig diskmaskin.
    Nollvision i skogen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss