Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: Rörmockarforum :)

Citat Ursprungligen postat av cichlidae
    whiskyglasen hade jag tänkt diska i vanlig diskmaskin.

Mohaha! Humor saknas inte :lol:

/Håkan

edit: Spårar ur lite nu va? :wink: Tätning var ju frågan om från början..
    DM800HD
    OSCAM (Linux)

Om du bara häller i dig tillräckligt med whiskey så kommer du att se fiskar och annat kul utan akvarium.

(jag har sett dom) Hick :lol:
    Skål och ha en bra kväll. :roll:

Bille
    Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.

Den som väntar på nån som har gått, väntar alltid för länge.....

@hakank
    Jo. Jag fick aldrig något bra svar på det. Lösningar finns det ju många, men jag vill gärna ha alla åsikter och synpunkter jag kan få i alla fall.
    Nollvision i skogen

det enda jag kan tänka mej är att sätta det en gängad genomföring med gummitätningar. då spelar det ingen roll om tanken är av plaste eller glas eller vad det nu kan vara.
    Bille
    Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.

Den som väntar på nån som har gått, väntar alltid för länge.....

som jag sagt förut www.varmepumpsforum.com
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

Ja jä**** det finns forum för allt nu för tiden, annat var det när jag var ung, då fick man gå till bengans för att få reda på något.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger
    jaha du också akvarie nörd? :wink:

fråga på www.ciklid.se finns många som håller på med sånna byggen :smile:
    Dreambox

@billeh
    Det är något liknande jag har haft i tankarna. Det måste ju finnas någon sorts "packning" som man stoppar röret genom och sedan skruvar ihop från bägge sidorna av tanken. Kanske man kan fylla upp med lim innuti också om man är osäker. Men jag ska drista mig till att gå på vvs-firman här på måndag och fråga. Jag gillar bara inte personalen där, så jag skulle vilja veta exakt vad jag behöver innan jag kommer dit så jag bara behöver köpa det utan att prata med dem.

@reecord
    Frågar redan där, men det är lite dåligt med svar. Plus att jag vill få så många åsikter som möjligt. Det är ju trots allt ganska kritiskt att det blir den bästa möjliga lösningen. 3000 liter vatten på golvet är inte skoj. Jag hade 150 liter nere i trossbotten när jag kom hem en dag från jobbet i vintras och bara det var ett helvete, så 20ggr mer... nja.. :-D

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger
    okej

klart att du kan limma med silikon :wink: fråga där du köper silikonet hur länge det håller bara.
    Dreambox

Citat Ursprungligen postat av cichlidae
    Det måste ju finnas någon sorts "packning" som man stoppar röret genom och sedan skruvar ihop från bägge sidorna av tanken.
    Tredobrickor och skottnippel. Hydraulprodukter.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss