Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 37

Ämne: Rörmockarforum :)

se bara till att använda akvariumsilikon, men det vet du nog redan.
    Auktoriserad julmusttestare.

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger
    ja själv klart måste du ha akvariumsilikon :wink:

vad ska du ha för fiskar i då?
    Dreambox

Jag har ju an av nordens största tillverkare av akvarier direkt över gatan från mitt jobb, så där finns närmast obegränsade resurser av riktigt värsting-silicon. Jag känner killen som äger firman ganska väl så det är inga problem. Dock har dom dålig koll på det där med genomföringar och sådant verkar det som.

Undrar om biltema kan ha rör och grejer så man kan åka och kolla. Jag har för mig att folk brukar använda biltemagrejr till sina större saltvattensakvarier och det tycks funka utmärkt, konstigt nog.

@reecord

Det blir sydamerika för hela slanten. Till att börja med blir det mina oscars (astronotus oscellatus) och mina gibbiceps, som för tillfället går aldeles för trångt i sitt 500-literskar. :-( Men lyckas jag bli av med dem på något sätt så ska nog mina discus få flytta dit, tillsammans med en större grupp altumscalarer (pterophyllum altum) och en djäkla massa tetror av något slag. T.ex. 500 citrontetror vore ganska fräckt.

Måste du dra rör genom botten då? Ta du uppifrån o gör en jättebock på röret i överkant på akvariet Bara o gömma i ett hörn...hehe

Nja, det hår inte som det är nu. Akvariet är helt inbyggt från vägg till vägg.
    Nollvision i skogen

Har du löst problemet?
    Ett smidigt sätt ja kom på nu är ju o ta en vanlig genomföring som är till båtar. Då blir det ju standard rörgänga, bara att limma dit slangsockel. O dessutom lätta att få täta =)

Jag fick det tipset från någon på ett annat forum, ska kolla upp hur det funkar, men det finns ingen häromkring som säljer såna saker. Biltema kanske har?
    Nollvision i skogen

Okej...mja, finns många som säljer sånt. Men dock är inte marintillbehör gratis
    Men biltema kan ju iofs ha. Men annars så finns det på hjertmans.se eller italnordic.se.
    Om inte så kan ju fixxa en på jobbet o skicka

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger
    okej gött! Det blir nog bra!

själv har jag ett 425L med discus oo annat :wink:

finns bilder här: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=223752
    Dreambox

@cichlidae

Kolla med försäkringsbolaget om det är ok med så stort akvarium
    (kanske du redan gjort?)...
    3kubik vatten kan göra stora skador.

Kul projekt!! Du får lägga upp lite bilder när det är klart. :shock:
    VU+

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss