Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Canal Digital=utsugare

Canal Digital=utsugare

Jag äger min parabol och mottagare. Jag vill åtminstonde kunna se de kanaler som jag betalar licensen för, SVT-kanalerna och dessutom fria TV4-kanaler. Men inte. De är helt orättfärdigt låsta för mej om jag inte betalar 795kr i depositionsavgift per kort, då måste jag dessutom byta kort om jag byter kanal från SVT till TV4. SVT säger att depositionsavgiften är 300kr, Canal Digital hävdar 795kr.

Vad förvånad man blir att det finns folk som vill se på tv med piratkort. Konstigt!

Om de blåser mej, måste väl jag ha rätt att blåsa dem! :twisted:

Varför måste du byta kort när du skiftar mellan svt och tv4? Hur menar du? ...Var säger svt att depositioen är på 300kr?

/m

Lider lite av samma problem. Har DB med HD och vill ju kunna spela in SVT mm. men det finns inte längre på någon satellit. Men kan man beställa kort av SVT, tv4 etc?

någon som vet?

Henrik
    DB 7000

Spidde
    Gäst
    Finns inte svt på sattelit?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Tackad
    28 gånger
    SVT finns precis som tidigare på satellit kodat i conax och ingår i CD's lokalpaket.

Skicka ett mail i förrgår och fick samma dåliga svar.
    :-( Viasat erbjuder inte ens svt. utan hänvisar till baspaketet.

De va svt som sa att de kosta 300 i den här digital tv debatten. Kolla på deras hemsida.

kan nästa förstå dessa "providers".....har man satsat på verksamhet, vill man ha betalt för tid, utrustning etc....!

Har man tappat inkomst (pirat kort tex, dåligt utbud, fel prissättning etc), så måste man financiera verksamhetet på nåt vis!

Nej jag jobber inte åt via eller CD men har eget verksamhet och vet hur det är!

--J--
    ....im not lost, im on adventure.....

Jo visst, men nu handlar det ju faktiskt om de kanaler som jag är med och betalar för innehållet. Det tycker jag att jag borde få tillgång till, utan att bli kund hos CD eller Viasat? Hoppas verkligen att de får betala oss skattebetalare för att ha SVT tV4 mfl i sina paket?

[/quote]
    DB 7000

skaffa en fta box till de marksända nätet kostar ca 700kr....

Citat Ursprungligen postat av henrik007
    Jo visst, men nu handlar det ju faktiskt om de kanaler som jag är med och betalar för innehållet. Det tycker jag att jag borde få tillgång till, utan att bli kund hos CD eller Viasat? Hoppas verkligen att de får betala oss skattebetalare för att ha SVT tV4 mfl i sina paket?
    [/quote]

problemet ligger vist att du betalar inte för INNEHÅLLET du betalar för DISTRIBUTION!
    Varför skulle dom sända "gratis" de är dålig business!

"Gratis" kan du titta som sagt marksända........!

--J--
    ....im not lost, im on adventure.....

Liknande ämnen

1. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 16:24
  2. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. Canal digital o TV3
    Av fireblade i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-02, 23:47
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss