Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 49

Ämne: ART på hotbird

  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av Evex
    Citat Ursprungligen postat av babba
    Citat Ursprungligen postat av ice of death
    Har försökt att bränna ner funfilen för art, men får ett felmeddelanden där det står att kanal kan inte hanteras på detta programkort?
    Vad gör man för fel...
    Är det ett guld eller fun-kort du har?? Guldkort skall programmeras som PIC/Goldcard 16f84+24c16.Starta Multipro & se till att den står i Phoenix3.58-läge. Starta Cardpro. Välj "PIC/Goldcard 16f84+24c16" i listen. Radera kortet först: Bocka för alla 3 alternativen samt klicka på erase card. När raderingen är gjord markerar du Via2ethereal.hex (eller motsvarande fil som du tankat) i flash memory. Då skall det automatiskt stå samma sökväg i internal eeprom samt knappen till vänster gråmarkeras(du kan alltså inte ändra i listen bredvid). Bocka nu av external eeprom & se till att de båda översta (flash memory samt internal eeprom) är ibockade. Fixar du inte detta nu så har du fel i antingen program, brännare eller i I/O-enheten innanför pannbenet! :smile:

    Lycka till!
    Jag tror att detta ÄR FEL
    Starta Multipro & se till att den står i Phoenix3.58-läge.
    Den skall inte stå i något läge alls tror jag :lol: men jag kan ha fel :lol: eller ????? 8)
    Tja, jag har provat i idle mode & då funkade inte bränningen av mitt kort iaf. Jag kör i Phoenix 3.58 mode. Det funkar för mig. Fast sätten är många, sa han som kröp & sket! :smile:

  2. #32
    Som du beskrev igår, det funkade inte hemma hos mig jag fick ett felmeddelanden error writing card. Jag hade laddat ner art guld på detta fourm... Provade oxå art funcard, det gick att bränna men när man satt i kortet i boxer så sa den kortet är oläsbart!
    Då är min fråga, behöver man ha editor för att det skall fungera eller är det så enkelt att man behörver bara ladda ner hexfilen och sen bränna ner den på kortet?

  3. #33
    ladda ner och bränn...

    vilken box har du?

  4. #34
    Jag har nokia 9802s!

  5. #35
    Är det någon som har en nokia 9802s som har art samt tps som funkar?
    Tips & råd behövs!!!

  6. #36
    Vad visar dom kanalerna då??? nåt av värde eller?? tänkte om man orkar engagera sig! :lol:

  7. #37
    Har försökt att bränna art & tps på funkort men min nokia 9802s säger att kortet är oläsbar! Har multiprg/cardpro.
    Behöver man en cam modul?
    Eller är det något annat man behöver att göra!!!

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av ice of death
    Har försökt att bränna art & tps på funkort men min nokia 9802s säger att kortet är oläsbar! Har multiprg/cardpro.
    Behöver man en cam modul?
    Eller är det något annat man behöver att göra!!!
    Den nya VIA 12 fil funkar inte med alla mottagare , digiality , samsung 9500ay , samsung 9500a via ci ( utom spice ) samsung 9500 via ci funkar alla kanaler ( multivision- tps- spice)eller finns nån som lyckas ?

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av BRIAN2004
    Citat Ursprungligen postat av ice of death
    Har försökt att bränna art & tps på funkort men min nokia 9802s säger att kortet är oläsbar! Har multiprg/cardpro.
    Behöver man en cam modul?
    Eller är det något annat man behöver att göra!!!
    Den nya VIA 12 fil funkar inte med alla mottagare , digiality , samsung 9500ay , samsung 9500a via ci ( utom spice ) samsung 9500 via ci funkar alla kanaler ( multivision- tps- spice)eller finns nån som lyckas ?
    Så du menar att det inte finns några lösningar till nokia 9802s. :?:

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av ice of death
    Citat Ursprungligen postat av BRIAN2004
    Citat Ursprungligen postat av ice of death
    Har försökt att bränna art & tps på funkort men min nokia 9802s säger att kortet är oläsbar! Har multiprg/cardpro.
    Behöver man en cam modul?
    Eller är det något annat man behöver att göra!!!
    Den nya VIA 12 fil funkar inte med alla mottagare , digiality , samsung 9500ay , samsung 9500a via ci ( utom spice ) samsung 9500 via ci funkar alla kanaler ( multivision- tps- spice)eller finns nån som lyckas ?
    Så du menar att det inte finns några lösningar till nokia 9802s. :?:
    Om du tror att du gjort allting rätt men kortet funkar inte ändå, så provar du så här om det hjälper.
    * norsk reset mottagare ( utan kort ),
    * sätt i kortet, sätt på strömmen,
    *multivision kanal , prova.
    Om det fortfarande inte funkar, prova så här :
    *multivision kanal ska står kvar ( ingen bild :? ), stäng av mottagaren med fjärrkontroll,
    *ta ut kortet, norsk reset, vänta ca halv minuter,
    *sätt i kortet igen sen strömmen,
    *sätt igång mottagaren med fjärrkontroll och prova.
    lycka till !

Liknande ämnen

  1. Hotbird 8...
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 10:38
  2. hotbird
    Av halda i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-07-18, 15:36
  3. hotbird & cd
    Av el guapo i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 19:07
  4. Hotbird
    Av gummikungen i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-05, 12:25
  5. Hotbird
    Av uffjikea i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-27, 23:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss