Hej

Fick mitt FireDTV igår, de första intrycken var mycket positiva.

När det gäller kvalitén på hårdvaran så måste jag säga att den motsvarade mina förväntningar, det är ju trots allt ett rätt dyrt 'kit'. Jag köpte den variant av FireDTV-T som inkluderade en Viaccess RedCam. Det enda jag inte uppfattade som lika bra var fjärrkontrollen som följde med, Nebulas fjärr kändes mer gedigen.

Efter en enkel installation av drivrutiner, installation av MediaPortal och automatisk scanning av kanaler så var det bara att stoppa i Boxerkortet, voila, det bara fungerade direkt

Mottagningskvalitén (signalkänsligheten) verkar motsvara den som Nebula har, jag har i alla fall inga problem, men jag bor i Huddinge och har extremt bra signal. Bilden blir i alla fall sjukt bra med rätt mpeg codec och DVI direkt från HTPCn till Plasman.

Nu återstår att konfigurera MediaPortal (http://mediaportal.sourceforge.net) för att få ur det mesta ur kortet/boxen, sen skall jag permanent stänga av Nokia mottagaren

Åter till Nebula. Det finns en återförsäljare av Nebulas kort i Sverige www.pentagon.se. MP 3.6 kan man köpa direkt från tillverkaren här i Sverige på www.adteknik.se, däremot har jag inte fått den att funka tillsammans med Nebula DigiTV. Den kan ju ändå komma till hands den dagen när man vill börja programmera smartcards igen, om den dagen kommer

/F