Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Beställ från datafixaren

Citat Ursprungligen postat av Dizzy_dan
    jag kan garantera (som kund) att humlan57 hjälper dig tills ditt problem är löst... och 24/7 suporten är värkligen sanning... kan GARANTERA att du inte hittar någon bätre suport
    Bara å hoppas, den "lille rackaren" inte trilskas nåt mer nu. För dä va en ovanligt grinig maskin Du fått tag på .

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Jag har ju tänkt köpa mig en Dreambox, för comhem.
    Just nu skulle jag bara vilja ha så mkt info, tips och hur man kopplar in allt, typ vad som behövs..
    Jag vill koppla den till datorn för att spela in på HDn, vad för program behöver man då?
    Behöver jag en Hub eller Router, för nätverksladden? Har bara ett kort i datorn, som går till bredbandet..
    Är det lätt att hämta filmer och musik från datorn för att se och lyssna i tvn/stereon?
    Går det med befintlig mjukvara i boxen eller måste man "byta"?
    Tack för svar!

Citat Ursprungligen postat av BrockLanders
    Just nu skulle jag bara vilja ha så mkt info, tips och hur man kopplar in allt, typ vad som behövs..
    Jag vill koppla den till datorn för att spela in på HDn, vad för program behöver man då?
    Behöver jag en Hub eller Router, för nätverksladden? Har bara ett kort i datorn, som går till bredbandet..
    Är det lätt att hämta filmer och musik från datorn för att se och lyssna i tvn/stereon?
    Tack för svar!
    Allt de där tror jag ingen orkar svara på. Ta och läst dej fram till svaren i stället mha goggle eller forum som endrast as.a DB.

Svar: För att spela in på Hdd så kan du använda förslagsvis Enigma Web Interface. Du får starta inspelningen från datorn då det ej går från fjärren till Dreambox 500c

Svar: En router är att föredra

Svar: Japp, det är inga som helst problem. Men du bör helst byta image till Gemini 2.1
    Tack för svar!
    edit av rejj: gjorde det lite tydligare med citeringen

www.neptunsat.se är både billigare och de har väldigt bra support också!!!!....

Så varför betala mer för en produkt när det finns likvärdigt support??

Kolla in priserna där och vi på comhit har redan bättre pris än hos den där humlan...

Citat Ursprungligen postat av Face

Kolla in priserna där och vi på comhit har redan bättre pris än hos den där humlan...
    Sen är ju inte neptunsat officiell åf heller.

edit: om du har nåt otalt med humlan kan du väl lösa det nån annanstans. det är ju inte helt hemligt när du kommer in och reggar dig med en digitalsat mail och börjat klaga på honom.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Citat Ursprungligen postat av Johan

Sen är ju inte neptunsat officiell åf heller.

edit: om du har nåt otalt med humlan kan du väl lösa det nån annanstans. det är ju inte helt hemligt när du kommer in och reggar dig med en digitalsat mail och börjat klaga på honom.
    Låt han hållas. Neptunsat å Satellitproffsen ligger i "krig" med varandra, å just nu dumpar dom priserna på bl.a DM7020S. Det kan knappast kallas seriöst å göra så, då det i slutänden alltid blir kunden som kommer i kläm. Dessutom stör det oss inte det minsta, då Kunden oftast är betydligt smartare, än å haka på alla lägsta pris.

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Hej
    Har du erfarenhet av däras support?
    Billigare ja men inte bättre support svågern hämtade sin box i går från dom det tog nästan 4 veckor ock han frågade var dom hadde gjort med den det viste han inte
    av min erfarenhet så slår ingen Humlan med support jag har känt han i flera år

Jocl

Att Vi/Datafixaren har högre priser på Dreambox, beror på att Vi valt att inte importera Dreambox själva. Just för att kunna garantera bra service å support. Nu kan jag/Vi själva ha direkt kontakt med Digital Multimedia Nordic: 08-56435430 som är den svenska generalagenten för Dreambox. Hade Vi importerat, så hade Vi åxå varit tvungna att använda oss av någon annan för service, å garanti åtaganden, å självklart blir då åxå supporten lidande. Det är alltså ett medvetet val från vår sida, för det Vi anser vara till kundens bästa. Jämför gärna priser (prisuppgifter kan jag eller butiken lämna) på andra produkter, så tror jag Ni kommer att märka att Vi genomgående försöker hålla låga priser. Utan att dumpa priset på nån produkt, för att försöka ragga lite kunder. Det har alltid varit vår policy, att sätta service å support, före lägstapris på en viss produkt. Dessutom är Vi inte heller nån renodlad sat-Tv butik, utan har i stort sett allt som rör hemelektronik. D.v.s att Vi för allt till Tv, datorer, GPS, telefoner, bilstereo, m.m. Så Vi står å faller inte med, av att inte ha lägstapris på Dreambox.

mvh humlan.

Liknande ämnen

1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 14:15
  2. LNB å switch priser från Datafixaren/humlan
    Av humlan57 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-09, 08:26
  3. Vi/Datafixaren har 1st
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-02, 18:17
  4. Kanpanjvaror från Datafixaren
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-23, 14:53
  5. datafixaren
    Av hellow i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 21:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss