Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hur editerar man nya PROVIDERs på TMB?

Hur editerar man nya PROVIDERs på TMB?

Hej!

Jag har hittat en massa nya koder som jag själv vill lägga in men hittar inget bra editor-program där jag själv kan lägga in nya providers. Då pratar jag om Titanium-card så klart.

1. Någon som vet hur man lägger in nya providers i TMB-editorn?
    2. Finns det något annat program som lika många kodsystem (SECA, Via, Nagra etc) och där man själv kan lägga in providers.

Problemet dök upp då jag t.ex. skulle lägga in nya koder för Polsat Cyfrowy på 13°EAST HOTBIRD där de just nu använder sig av Ident: 7101 vilket inte finns på "TMB.Eep"-filen.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    om du kollar filsidan så gjorde jag en liten guide för TMB, kanske den hjälper dig ngt.
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

Jo, det står hur man väljer providers för att lägga in nycklar, men det står ingenstans hur man EDITERAR nya PROVIDERS. Jag har läst på den. Den är jättebra :smile:

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    den ligger med på denna...
    http://www.comhit.net/download.php?id=267
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

Tack, men det är inte svaret på min fråga.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    du kan ju öppna filen i wordpad, och editera direkt, men det brukar alltid finnas providers därför har jag inte direkt nåt bra svar på din fråga.... :roll:
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    14 gånger
    hur man EDITERAR nya PROVIDERS.
    När du har startad TMBeditorn och öppnad enfil,ser du på dom olika systemen ett Provider namn med en pil till höger. Trycka du på den pilen får du en lista med olika Provider. Nu markerar du den du vill ha och trycker på knappen Add och du har en ny provider . Det som återstår är att fylla i nycklarna och trycka på knappen Upd . Vill du ta bort något är det bara att dubbelklicka på den . Om man kan skapa helt nya provider , som inte är med i listan, vet jag inte . Det kanske går om du lägga till en ny i tillhörande .ini filen .

Mvh Kalle

Tack så mycket till er båda. Nu har jag löstd et hela. Wordpad hjälpte.
    IPBox9000 HD · nlb10513 · Mgcamd for Com Hem (cable-TV) + (sat) 0,8 W / 19,2 E / 16,0 E / 13,0 E

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Vad bra :wink:
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

Liknande ämnen

1. Hur editerar man ett titanium?
    Av tonu i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-03, 18:07
  2. conax providers
    Av smack i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 13:04
  3. Providers på viasat
    Av jarlen i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-23, 20:13
  4. [LÖST] hur lägger jag in flera providers
    Av Cihan i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-06, 11:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss