Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Sonyericsson K700i

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Sonyericsson K700i

Är det någon som har erfarenherter av denna telefon?
    Barnsjukdomar och dyligt.

Tack för alla svar

Jag har haft lite problem med styrpinnen på min. Men i övrigt bra. Styrpinnen har ibland betett sig som den är helt utsliten, men efter ett par dagar så fungerar den igen. Skumt. Men jag har iofs använt pinnen rätt mycket.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

jag har haft min i ett år nu och den funkar perfekt inga problem

Citat Ursprungligen postat av frejac
    Jag har haft lite problem med styrpinnen på min. Men i övrigt bra. Styrpinnen har ibland betett sig som den är helt utsliten, men efter ett par dagar så fungerar den igen. Skumt. Men jag har iofs använt pinnen rätt mycket.
    Samma problem med min. + att man måste vänta några sec. från man trycker på svaraknappen tills man kan börja prata.

Citat Ursprungligen postat av Jagarn
    + att man måste vänta några sec. från man trycker på svaraknappen tills man kan börja prata.
    Jag hade det också, men den löste sig med en uppgradering. (hoppas jag, hehe)
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

SE700i

ha-ha... så jag hatar denna telefon!

Min fina model har lagats tre gånger och fungerar fortfarande inte. Problemen är styrpinnen som slits ut efter någon månad! Även om samma pinne sitter i många SE telefoner...
    - Sen tappar den Bluetooth kopplingen av sig själv, den bara stängs av!
    - Telefonen kan ringa och skärmen bli vit o hänger sig, så man måste slita ut batteriet, för inga knappar reagerar på tryckningar.

Som sagt har den lagats tre gånger, uppgraderat programvaran så många gånger att jag inte längre vet hur ofta?

Den har ett problem, men kanske bara jag som inte är rätt byggd? Det är att man måste hålla högtalaren exakt mot örat så att ljudet får färdas i en en speciell vinkel, annars hör man inget!

Gillar inte heller att man måste ha headset i för att lyssna på radio (används som antenn) även om man vill spela radio lite högt i solen för sina vänner med!

Men annars är det en bra telefon och jag gillar stilen, utseendet och funktionerna.
    Du döljer något, sa abboren till metmasken!

Börjar med att säga att jag inte äger en sådan själv.
    Men jag har en annan mobil som varit inne på rep. Då fick jag ett service nummer, som man kunde se status på mobilen på rep firmans hemsida.
    Råkade skriva fel i all hast och fick upp status på annan mobil.
    Den info man ser är egentligen bara om den är klar, samt vad som gjorts på mobilen.

Så jag skrev in mitt nr, men hela tiden ökade med ett.

Tex om jag hade 1234 så skrev jag 1235, 1236, 1237 osv.
    Fann då ett antal K700i och det som de gjort på dessa var bla.

Bytt "styrpinne", bytt tangentbordsmatta, uppdaterat programvaran samt byte av bottenkontakt.

detta var de absolut vanligaste felen på SE telefoner. K500i K700i samt K750i.

Min bottenkontakt pajade i laddanslutningen, och jag fick den bytt på garantin, själv trodde jag att det var ett handhavandefel av mig.
    Annars funkar den bra.
    Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.

Den som väntar på nån som har gått, väntar alltid för länge.....

Jag är nöjd men min förutom att den låser sig lite då och då men det kanske försvinner med ny firmware.

Liknande ämnen

1. SonyEricsson s700i operatörslåst
    Av billeh i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-06-01, 08:42
  2. SonyEricsson k700i och adressbok
    Av billeh i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-31, 07:43
  3. SonyEricsson P910i
    Av cichlidae i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-25, 23:24
  4. sonyericsson k700i problem
    Av dalabengt i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-16, 17:42
  5. Mobiltelefon Ericson K700i bluetooth problem
    Av Slowhand i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-15, 19:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss