Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Val av DVB-T mottagare och multimedianjukvara

Val av DVB-T mottagare och multimedianjukvara

Hej!
    Mitt första inlägg på detta forum, verkar finna en hel del kunniga människor här.

Ska skaffa en mottagare för digital TV, i första hand för ett framtida hemmasystem. Datorn hemma kommer ha minst 2,5 GHz, vilket jag antar räcker till för de flesta mottagare. Jag kommer att ta emot sändning från Boxer/landnätet.

Det viktiga hemma är att mottagaren och dess fjärrkontroll kan fungera ihop med ett multimediasystem, tex Showshifter (eller vilket som nu är att föredra). Helst skulle jag vilja kunna manövrera TV, film, inspelning av TV, musik/mp3, stillbildvisning mm på ett smidigt sätt från fjärrkontrollen.

Har även tänkt att tänkt kunna använda den både i båten med min laptop (en HP ca 2 år gammal) så USB 2.0 anslutning och en bra mottagningsdel är ganska viktiga krav.

Tacksam på tips på vilken kombination av DVB-T mottagare ochmultimediamjukvara som kan vara lämplig för ovanstående.

Tack på förhand,
    Jakob Magnusson

Jag är också på G att skaffa en lämplig mottagare för Boxer. Jag har tittat på en mottagare som heter Handan (ev Dilog) DVB-T6000. Båda namnen har figurerat. Denna har dubbla mottagare, hårddisk och USB-anslutning. Medföljande programvara är också någon typ av jukebox som har möjlighet att spela upp MP3 och visa bilder från t.ex. digitalkameran.

Jag har dock inte lyckats få reda på om det inspelade materialet kan föras över via USB-porten till en dator och därefter brännas till DVD. Kanske någon på forumet vet? Jag läste på någon hemsida att det via en programfix skulle bli möjligt i juli 2005 att komma åt boxens hårddisk från en dator, men om detta är sant vet jag inte.

Boxen säljs bland annat av Dilog i Göteborg och då heter den också Dilog, så varför Handan figurerar vet jag heller inte.

Boxen verkar dock vara den hetaste mottagaren för marksänd digital-TV (Boxer).

Hej,
    Den jag har hittat hittills är en "pinne" från Technotrends: http://www.dvbshop.net/product_info.php?products_id=296

Den verkar smidig, speciellt om man ska flytta med till båten då och då. Klara mig med den inbyggda hårddisken i mina datorer tror jag. Vet dock ej hur bra dess fjärr är för att köra mot tex Showshifter etc.

Nån som provat Technotrends fjärr mot Showshifter eller liknande program?

Vad har man för praktsk användning av dubbla mottagare? Spela in och titta samtidigt?

Topfield har en box med dubbla mottagare, där möjlighet att spela in två program samtidigt finns. Nackdelen är att den inte är godkänd av Boxer och därmed inte pris-subventionerad. Priset hamnar därför någonstans kring 6000 kronor.

Liknande ämnen

1. Vad ska man ha för mottagare?
    Av bossepersson i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-19, 15:36
  2. Mottagare
    Av einar i forum Övriga mottagare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 13:31
  3. Vad är det för mottagare ?
    Av Lacariuz i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 18:34
  4. Mottagare
    Av Jottelon i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-01, 22:44
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss