Du, Atrix. Det var tänkt som ett inte alltför seriöst inlägg. :smile: Ett skämt helt enkelt! :lol: Jag idiotförklarar inte Viasats abbonenter! Ser du inte mellan raderna??Ursprungligen postat av Atrix
Att jag sen hyser förakt för en TV-distributör som (jag tycker) blåser sina kunder (Viasat Sport-kanalerna är ett exempel) , lurar dom att skriva långa avtal som blir dyrare( just det, dyrare, inte billigare!) ju längre man är abbonent o.s.v, o.s.v. För mig ter sig Viasats metoder som bondfångeri! Fler exempel: TV 1000 kanalerna. Dom kan byta namn & kalla dom vad dom vill, men det enda som visas är filmer man inte hört talas om eller filmer som visats i Canal + för flera månader (ibland år) sedan! Har du hört talas om "Must Carry-utbud"? et är ett antal kanaler som TV-distributörer i Sverige är TVUNGNA enlig lag att distribuera kostnadsfritt. Dessa kanaler heter hos Canal Digital "Local-paketet" & kostar inget. Dock kan Canal Digital kringå detta genom höjd korthyra, vilket även det är ett ruttet sätt att skinna kunden på. När man söker på Viasats hemsida står det absolut INGENTING on detta "Must Carry"utbud! Bara deras Silver & Guld-abbonemang. Viasat erbjuder alltså INTE kunderna ett paket motsvarande "Local-paketet"!! Jag kan rabbla upp fler anledningar till mitt missnöje, men jag tråkar nog bara ut er med det.Enda anledningen (tror jag) att Viasat fortfarande har merparten av abbonenterna är att dom slumpar bort sina skitprylar till intet ont anande TV-tittare, bjuder på installation, gratis-månader o.s.v. Vad säkert många här inte fattar är hur mycket Viasats byte av kodningssystem egentligen kostar.Det är multum det handlar om! Var tar dom de pengarna ifrån då? Jo en kombination! Bind upp kunden i 24 månader & låt dom betala dyrt samt sänk kvalitén på de program & filmer som visas! Lägg därtill krångliga uppsägningsvillkor. Det är min teori iallafall! :think: