Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: tv-out hjälp

tv-out hjälp

jag har köpt en s-video kabel. ena enden har jag i grafikkortet den andra änden har jag i en scartkontakt som är kopplad till tv. På mitt ati kort får jag svart vit bild. Och på min andra dator där jag har nvidia får jag färg fast det blir flimrig bild på tv. nån som har nåt förslag på hur jag ska få färg?

edit: testade med en annan tv som hade s-video ingång o det funkade. Men varför blir det färg på nvidia kortet?

Det hela handlar om olika signaler. Troligtvis är det så att den tv inte kan ta in s-video signal via scarten. På ditt ati kort så är säkert standard att det är s-video som ska skickas. Gå in i inställningarna och ändra det. composit ska det vara.

För att krångla till det lite mer så kan det hända att jag fått det om bakfoten coh att det ska vara tvärt om. I vilket fall som hellst så ska det lösa sig om du ställer om kabeltypen i inställningarna för grafikkortet.

fixade det på annat sätt nu...skickade i adaptern i en annan scart kontakt och sen satte jag på s-video kanalen och wips var det färg.
    tack ändå

Jag har också köpt en kabel mellan Dator och TV men får bara fram "skrivebordsbilden"
    Är det någon som vet vad det beror på??

Tacksam för svar.
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

du har säkerligen valt att utöka skrivbordet till din tv. Pröva o klona bilden istället

Citat Ursprungligen postat av Nicepoz
    Jag har också köpt en kabel mellan Dator och TV men får bara fram "skrivebordsbilden"
    Är det någon som vet vad det beror på??

Tacksam för svar.
    förstår dig inte riktigt men om det handlar om att du får svart skärm när du kör video så har det om överlagring/overlay att göra... går att ändra i inställningarna.

Tack för svaret, men problemet jag har är att hur jag än gör så får jag bara fram skrivbordet.
    Ska testa med olika inställningar som du säger och får väl hoppas på det bästa.

MVH
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

Liknande ämnen

1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 19:47
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 19:37
  3. brænderproblemer hjælp hjælp
    Av And i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-28, 15:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss