Har haft en del problem att få köpa av grossisterna även de handlare jag frågat har inte kunnat ta hem åt mig.
Jaghar också pratat med en del som säger att det finns risk för störningar när man plockar hem från 2 UHF man bör enligt dem använda s.k. kanalfilter som filtrerar den kanal man vill se på den extra UHF:n.
Vissa förstärkare med 2 UHF har också tydligen delat upp bandet sinsemellan och då fungerar det ju inte.

Så det lutar åt att jag skiter i den extra UHF:n då det medför en viss merkostnad vid köp av mastförstärkare/filter m.m.
Det är ju bara 2 år kvar till släckningen och för en del av den merkostnad som jag nu sparar in kan jag istället köpa boxar.

Den lågbrusförstärkaren som Kjell o Co säljer verkar bra men Triax TA4213-3R är ju också lågbrus de har samma brustal på 2,5dB.

Jag sätter upp bägge UHFantennerna ändå och skaffar en vanlig mastförstärkare för 1 UHF.
Jag funderar på om det möjligen kan gå att använda C.O 's filter med 2 UHF ingångar.
Kan man koppla den ena UHF:n rätt in i C.O filtret och den andra antennens utgång från nätdelen in i andra C.O ingången?

Isåfall blir det bara en merkostnad på 99 kr vilket kan va rimligt.