Boxersignalerna blir nog inga problem.
Det är mycket lättare att få in de digitala signalerna än de analoga.
Jag får med nuvarande antenn in de 3 första muxarna, de 2 sista klarar den inte, och det är förmodligen en kombination av gammal antenn och inte max uppe på stången.
Med min nya stora Unix 100 i topp och med en bra förstärkare så tror jag nog att jag får in alla muxarna.

Det som är problematiskt är att få in den andra UHF:en i systemet utan att behöva köpa speciell och dyr elektronik.
Behöver den därför att TV 1 sänds på VHF och jag har ingen sådan antenn och mottagningsförhållandena är inte så bra så jag gissar att det krävs en stor rackare också den högt placerad. Därför väljer jag att plocka in TV1 via UHF på en annan slavsändare.

Min nuvarande översta antenn är för gammal för att klara Boxer, just nu använder jag den nedre av de två för att se Boxer.
Som du ser på bilden så finns det möjlighet att flytta upp den om jag tar bort den lilla översta.
När jag ändå håller på så vill jag ha det bästa och har därför köpt en Unix100 som är ett riktigt monster nästan 2,5 m lång.
Det kommer ju en vinter med snö och dåligt väder vill därför gardera mig med bästa mottagning.