Klicka på länken under för att se bild

http://upl.silentwhisper.net/uplfold..._takantenn.JPG

Får inte in alla muxar på Boxer, tänkte börja med att be om hjälp med att analysera vad jag har för antenner(se bild) och hur de kan vara riktade. Sedan gå vidare med att försöka justera och byta ut.

Förutsättningarna där jag bor är att inga kanaler förutom FM-radio finns på låga VHF-bandet, så det bör väl då räcka med UHF antenn.
Om jag fattat föregående husägare rätt så tolkar jag bilden på min antennanläggning så här. 2 UHF på en stång.

Högst upp på stången sitter den första äldsta/minsta UHF antennen riktad mot Göteborgsändaren(Slav-Kungälv). När TV4 kom fick han inte in den med bra mottagning utan tvingades köpa en större /bättre UHF antenn och rikta den mot Boråssändaren,
detta tycker jag är märkligt då Boråssändaren är väldigt avlägsen även det att Göteborgsändaren ger bra bild på SVT så borde det blivit bra även på TV4.
Och varför får man in TV4 mot Borås men inte SVT mot Borås?
Kanske var det problem med detta vid uppstarten av TV4 och kanske åtgärdat idag.
Jag kan säga att jag med nuvarande inställningar får in TV4 via Boxer från bägge sändarna med bra bild.

Tänkte börja med att testa att vrida antennstången så den stora UHF används mot Gbg
med förhoppning att få in alla muxar därifrån även att få bra bild analog.
Funkar inte detta så får jag väl plocka av bägge antennerna och köpa en ny som kan funka. VHF-antenn verkar jag inte ha någon glädje av men FM-radio saknar jag.

Finns det något att vinna på att få upp den stora UHF antennen högst upp på stången där den lilla idag sitter?

Är det bättre att sätta upp en kombiantenn med FM-radio tillsats och komplettera med någon form av gitterantenn?

Mycket frågor men skulle bli glad om någon kunnig kunde se om jag är på rätt spår
och ev. korrigera mig.