Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: BIL TILL SKROTEN

BIL TILL SKROTEN

Har en undran, har en bil en Mazda 323 från 1987 o den har blivit förstörd av några männiksor som inte följer lagen. Har lämnat in den på lagning o jag har HELFÖRSÄKRING på den för den ha ba kört 7000mil. (ägd av en kärring sen 1987 fram tills jag köpt den) O folksam ha bestämt att den ska skrotas för dem verkar inte tycka att den är värd att laga. Jag kommer få ersättning . MEN JAG VILL INTE SKROTA DEN. Asså måste man skrota den eller kan man säga NEJ skrota ej den? Och om det inte går o säga nåt, vad kan man göra för att förhindra skrotningen. Snälla snabba svar, måste snacka med dem imorgon.

Knivigt fall..., dom vill skrota p.g.a att kostnaderna för rep, blir större än bilens värde. Men jag tycker Du ska vägra, å samtidigt ta kontakt med en expert på området. Vet inte riktigt var Du ska söka, men Du kan ju alltid testa med KO. Har åxå för mig att det finns en förening, som ska till vara dina rättigheter gällande bilförsäkringar, men jag minns inte nu vad dom heter.

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Spidde
    Gäst
    Du kan få behålla bilen och få mellanskilnaden från försäkringen och vad dom får för bilen som skrot.
    Men det blir nog inte mycke.

Sen är ju frågan om hur folksam värderar din bil, hur mycket den är värd i deras ögon. Folksam har ju ett vist tykte att värdera bilar extremt låg. Då é ju frågan hur mycket skulle de kosta för att reparera bilen. Finns de någon möjlighet att bilen är värd mer än de igentligen. Då kan du kärva att få en oberoende besiktningsman att värdera bil för dig. Sen kan du höja värdet på bilen genom att hävda att den har ett stort sentimentalt värde för dig. Ja du vet, den här bilen träffade jag min fru ect ect ect så den går inte att värdera i pengar bla bla bla bla. En kollega fick 16000 mer för sin bil pga av de. Men som sagt é de alldeles för dyrt att laga mot värdet så blir de svårt.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Tackad
    12 gånger

skrot

Jag råka ut för någe liknande folksam ville ge mig 6000 för min volvo men jag villle behålla den den så jag fick ha bilen kvar och fick 2000 tusen

Försäkringsbolag går efter det fiktiva värdet! Men ta du pengarna dom erbjuder och behåll bilen. Som Stimo skriver så kan du försöka att höja värdet på din bil genom skäl som han skriver här ovan.
    Lycka till.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

Får man fråga varför du har helförsäkring på en bil som är 18 år gammal?
    Känns lite onödigt på en så pass gammal bil.

Man vet aldrig, o den rullar som en SPLITTERNY Mercedes, så är alltid bättre o ha helförsäkring, som i detta fall NU.

Spidde
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av muhammed_3
    Man vet aldrig, o den rullar som en SPLITTERNY Mercedes, så är alltid bättre o ha helförsäkring, som i detta fall NU.
    Tja beror väll på. Om du kör felfritt i ett par år och betalar helförsäkring har du ju betalt bilen fler gånger om.
    Dessutom värkar du ju inte få ut så mycke för bilen, så du kan ju ha tjänat på att bara ha trafik.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss