Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hoppig bild

Hoppig bild

Jag har ett problem.
    På de allra flesta digitala kanaler så börjar bilden efter det att man kollar i ca 10 min att hoppa lite fram och tillbaka, det påminner lite om hur filmprojekor beter sig. Det är inte så farligt men det syns om man tex kollar på loggan uppe i hörnet, och även på "comhem-grafiken", och detta gör att hela bilden känns mindre "stabil". Grejen är den att med vissa kanaler, tex Discovery Civilization, så uppstår inte detta fenomen, och boxens egna grafik är helt stabil. Man undrar ju om det är boxen eller comhem som spökar. Någon som hört talas eller har erfarenhet av detta?

Boxen är en Sagem ICD 4231, som jag köpt begagnad.

Det har inte med digital-tv'n att göra utan det har med att du har en dålig (läs billig) Tv och då är detta fenomenet vanligt. Brukar visa sig tydligare när det är ljusa bakgrunder. Köp en bättre tv vettja

Skitsnack! Har haft comhem sen 1999 och 4 olika tv, nu en Panasonic plasma. Bilden har hoppat sen start och oberoende tv modell!
    För att bli av med hoppandet är att zappa till en analog kanal och sen vidare till digital eller stänga av och på ett par gånger...

Ja det har verkligen inget med TV:n att göra. Jag sa ju att detta INTE gällde boxens egen grafik samt vissa kanaler, däribland de analoga.

Liknande ämnen

1. Bra bild
    Av nickeping i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 17:39
  2. Min nya bild
    Av Skalle i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 19:53
  3. bild i 20 min
    Av rottweiler i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-11-20, 13:39
  4. Bild
    Av |AMD| i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 09:29
  5. bild
    Av thomas_d i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-16, 17:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss