Citat Ursprungligen postat av Johan
Citat Ursprungligen postat av ElFeo
Har man kabel-tv så betalar man via sitt kabel-bolag, samma sak med satelit.
Man betalar inte sin TV-licens på det sättet om det är det du menar....
Näe det var inte så jag menade. Jag menade att det borde vara så man betalar sitt TV-tittande.

Det grundläggande problemet är inte att det är reklam/inte reklam/kostnader utan problemet är att man inte har valfriheten. Självklart ska det vara tittarna som bestämmer vad en kanal kostar. Självklart ska man kunna plocka ihop sitt egna paket.

Fan, tekniken finns ju där. Jag kan förstå att Viasat, CD, Com Hem m.fl. inte erbjuder denna funktionalitet eftersom de är företag som själva borde bestämma vad de vill erbjuda kunderna . Däremot när en statligt ägd spelare ska agera så är det en annan sak (visst kan man ha paket, där man får rabatt för att man tar många kanaler).

Låt det kosta en slant varje gång man lägger till en kanal, för att undvika total administrationskaos. Eller ge konsumenterna full kontroll över vilka kanaler de ska få se, varför inte via internet?

Jag skulle lätt betala för SVTs bägge kanaler eftersom jag tycker att de levererar kvalitet i största mån. Däremot så vill jag inte betala för Bloomberg när jag bara vill ha femman....

Sluta upp att subventionera kommersiella kanaler genom att baka in skiten i paket.

Det var det. En osammanhängande sammanfattning av hur det SKA fungera..