När man säger att man kör newcamd på linux burken så är det cardservern från newcamd packetet man kör där... Och det gör man för det är stabilare och du kan dela med fler användare än vad du kan om du kör server på en Dreambox...

Sen använder man Mgcamd direkt emot cardservern... Mgcamd läser av newcamd.conf från Dreamboxen för att veta var cardservern finns och user/pass... Sen använder den sin egen config för hur den ska aggera... Mgcamd uppdaterar kortet utan problem om du har en korrekt confad cardserver och en korrekt newcamd.conf fil...