Undrar om jag har helt fel när jag tror att detta är något vi kommer att dras med nu "inledningsvis", alltså tills övergången är klar vartefter allt fler lär bli upprörda för att till slut få de makthavande att inse att en förändring måste till eller att ett fler kanaler skall ingå i det fria, utöver 1,2 och 4an.
Om inte annat så tror jag i alla fall att vi lär få se fler kanaler poppa upp efter hand som sänds s.k "free to air" eller vad det nu kallas. i synnerhet då kommande TVapparater förmodligen allt oftare lär vara bestyckade med en digital mottagare. För innehåller dom en analog idag, så borde dom ju innehålla en digital imorgon? Var det inte så att från början (typ i början av 70talet) var så att man fick ha en separat mottagare till TVn?
Men hur är det egentligen.... vem är det som anser att man skall behöva betala mer än bara kortavgiften för "extrakorten"? Är det boxer/viasat eller "kanalerna" i sig som kräver det av "distributörerna" ?
Hursomhelst så är det nog inte många som ser det som rimligt att behöva betala en extra gång, den som drog en parallell med handfaten gjorde faktiskt en riktigt bra jämförelse. Nä, ett abbonemang per hushåll, men givetvis en fast avgift per kort.
Och dom som har kabel-tv, förbli oberörda.... eller?