Det är inte särskilt märkligt att frågan måste diskuteras eftersom ingen här har mer rätt än Boxer, ComHem eller Viasat. Det är rätt tydligt - för då hade redan spelreglerna varit ändrade. Man betalar för 1 kort, punkt slut, så är det. Sen kan man som konsument ha åsikter om att man ska ha mer för pengarna, men det betyder inte att man betalat för 1 sak 2 ggr. DET är skevt.

Den viktigaste och mest bidragande orsaken till att Tvillingkort, Multiabbonemang och liknande utvecklas är konkurrens. Vill ni ha Boxer men är inte nöjda - ta Viasat. Låt Boxer tappa en kund så märks det i statistiken. Låt ComHem tappa en kund (jag droppar iaf ur när bindningen tar slut) istället för att käbbla om moralkakor.

Det är faktiskt inte förvånande att någon säger, som ovan, att Boxer ska bara vara fria kanaler. Och visst, håller jag med. Kunde jag få det gratis vore det skitbra. Kunde
jag få gratis bensin så vore det ändå bättre. Kunde jag ha en Porsche istället för en Golf så vore det ju perfekt alltihop. Men om jag ringde VW och sa det med den typen av argument ni har så skulle dom förmodligen skratta.

Tyvärr lever vi i ett konsumtionssamhälle och inte ett kommunistsamhälle, och det får man acceptera. Så släpp moralen och tänk mer på tillgång och efterfrågan. Ni kan ju avsluta era avtal efter 12 månader och låt då er leverantör veta varför. Ni kan teckna ett nytt 1 vecka senare i butik, men då får leverantören punga ut provision på nytt...så kan vi känna lite skadeglädje och principiell "lycka". Tack för mig..