Leatherface ...jag kunde inte säga det bättre själv du har så rätt.
Det handlar ju faktiskt om att Boxer utnyttjar sitt monopol på marknätet, man tar betalt flera ggr.
Jag bor i hus och vi har många rum att möblera även flera TV av bekvämlighetsskäl.
En TV är inte så dyr idag så det är säkert många som har flera apparater hemma.
Jag tycker det är illa nog att det krävs en box för varje TV, det krävs också dyra extra kort trots att vi redan betalat för att se kanalerna.
Boxer borde ligga längre fram med sin teknik, den är inte anpassad till verkligheten som råder.
Det kan väl inte vara rätt att man skall betala det dubbla för att se Boxer kodade kanaler på sina 3 TV apparater 159+79+79 317kr
Faktum är att det känns mycket stenåldern över det hela att behöva springa omkring och flytta runt ett kort mellan mottagarna. Det är sällan vi ser ett kodat program samtidigt på olika apparater därför vill vi inte betala för ett extra.Det slutar alltid med att vi flyttar på oss istället för kortet. Tycker hela skiten känns mycket halvfabrikat.
Kan inte påstå att man är så himla nöjd fast man betalar för att kunna se.
Lås korten till mottagarna eller vad som helst bara systemen fungerar optimalt när man betalar för det. Tänk om SVT skulle debitera efter hur många apparater man hade.
Skulle det inte gå att ha en speciell centralbox på inkommande antennsignal som gör att det går att se alla kanaler utan att behöva ha en box vid varje TV?
Den dan det blir konkurrens så kommer det säkert att hända saker med dessa extra kort.
Anpassa till verkligheten få fler nöjda kunder och färre pirater.