Citat Ursprungligen postat av xermi
Dreambox verkar riktigt trevlig, dock är det ute hos mina föräldrar boxen skall vara, och även fast jag har lite hum om datorer, och tror att jag skulle klara av den, så är jag rätt säker på att min käre far o mor inte skulle klara av en såpass avancerad sak ( vad jag förstått så är den trots allt ganska avancerad?)

insigma: pace-boxen verkar faktist helt ok på specsen iaf, men problemet är att vi inte vill ge upp CD, har du nått förslag på lösning?

mvh
//Jonas
Din mor å far kommer inte att ha några som helst mer problem med en DB än en "vanlig" dekoder. Det ser Du till genom att bara inst det allra nödvändigaste. Själv har jag konfat en DM500T med en gammal Letherface IMG, Newcamd å Bullz-text, inget mer. Den har gått sen 2-3 månader tillbaka utan en enda omstart, å boxen fungerar i princip bara som en vanlig dekoder..., fast med kortdelning förstås :roll: Den är garanterat den mest användarvänliga boxen Du kan hitta. Allt som behövs kunna klara av är: Tryck på OK-knappen, välj kanal pil > eller <, OK igen efter val av kanal. Ljud = pil> eller <. Stänga av = Tryck på "Stand By" knappen. Så med 4 st knappar sköter man boxen som en "vanlig" dekoder...

mvh humlan.

mvh humlan.