Tack för alla svar. Har frågat Viasat-kundtjänst om vad som händer ifall man flyttar till en byggnad där man inte får ha parabolen uppsatt. Under 24 månader jag är bunden får jag kanske lust att flytta ifall jag får bättre lägenhet, bättre jobb osv. 24 månader är ju en lång tid. De svarade att jag är bunden till dessa 24 månader - oavsett mina problem.
Låter i fs vettigt men om jag är bunden till att bo på samma ställe under 24 månader låter ännu konstigare. Jag får alltså inte ens tänka tanken att flytta till en annan byggnad där jag inte får ha parabolen uppsatt. Med deras nya mottagare får jag inte ens ha tanken på att skaffa CD - för det går ENDAST att köra VIASAT.
Frågade Comhem om samma sak (där man också har avtal i 24 månader). De var betydligt snällare än Viasat. Här kunde man lösa problemmet genom att betala för 3 månader efter uppsägningsdatumet och resten kunde man slippa betala för. Allstå har jag haft abonnemanget i 6 månader, måste flytta till ett icke ComHem hus har jag rätt att avbryta kontraktet genom att betala för 6 månader plus 3 månader framöver. Det låter ju vettigt tycker jag. Mer vettigt än VIASAT som inte är kundservice-mindet at all! :evil:
Så tänk er för innan ni tecknar 24 månader... 24 månader är ju en lång tid. Ta reda på vad som gäller. Glöm inte att det DU som är kunden, det är DU som betalar deras löner![]()