Jo 50% är optimalt, vilket skall tolkas så att kretsen kan parera maximalt på variationer i signalnivån. BER har alltså inget med AGC:n att göra. BER är ett mått på antal bitfel i förhållande till antal sända bit under en viss tid. Att AGC:n ligger högt, borde rimligtvis visa på en för hög/låg signal som output från antennen/LNB:t, men exakt hur GUI-displayen reagerar i Dreamboxen, vet jag inte. Jag har en DM7020S enDM500S å en DM500T å ingen av boxarna visar lika på AGC:n, så det värdet känns inte tillförlitligt. T.ex så är DM7020 AGC:n alltid mellan 85- 98% medans min gamla DM7000S alltid låg på 55-65% på samma antennanslutning. DM500T boxen däremot har alltid en AGC under 50% å min DM500S mellan 75-90%. Alla tre boxarna fungerar perfekt, utan minsta problem med frysningar, mosaik eller nån form av problem med mottagningen. Så det går alltså att utgå från att, om SNR är tillräckligt högt å BER på 0, (Vilket det ALLTID ska vara, om det inte är nåt fel på utsändningen, eller i din utrustning mellan antennutag å antenn), så har värdet på AGC ingen större betydelse. D.v.s att det ska inte inverka, om det inte bottnar åt nåt hållUrsprungligen postat av Leatherface
mvh humlan.