Antar att vi menar samma sak med Telia bredbands-tv och Telia Digital-TV, men jag kan ha fel? Hursomhelst så har jag haft Telia vid ADSL sedan starten och jag kan bara säga att kvalitets och "stabilitets" mässigt på själva bilden som strömmas finns inte mycket mer att önska, ett och annat hack någon gång i timmen som varar ca en sekund annars riktigt riktigt bra. Även text-tv funktionen fungerar klanderfritt, där du dessutom inte behöver byta till den kanal som du avser att bläddra genom, utan väljer text-tvn ur en lista och stannar kvar på den aktuella kanalen. Dessutom kan alla sidor inkl undersidor bläddras utan fördröjning.
För övrigt är boxen en rent jävla skämt.Åtminstone funktionsmässigt. Man har nämligen valt att "streama" ALLT, alltså inte bara tv-signalen, utan varenda en symbol, menyer, ja allt det grafiska, hämtas från en linuxserver via http://xxxx (jag säger inte var) och detta, i samband med att man valt att vid ett menyval, även valt att infoga den aktuella tv-bilden i ett litet fönster (typ P-I-P) har gjort bläddringen FASANSFULLT långsam. Tog tiden nyss. Väljer du TV-Guiden som rymmer pågående program för 9kanaler och ställer dig på exempelvis 8e raden och trycker 5ggr nedåt (den bläddrar alltså en rad i taget.) så tar det ca 7 SEKUNDER (!!) innan den hoppar ner dessa 5 steg. Löjligt.
Dessutom har man inte ägnat en bråkdelen av en sekund för uppläggningen av kanallistorna. För att ö.h.t kunna börja titta på en kanal måste du in och göra en "kanallista", du har tillgängliga kanaler till vänster och din tomma lista till höger. klickar du på en kanal i vänstra listan så hoppar den över till "din". Men listan rymmer bara 7 kanaler vid varje skärmbild så har du lagt till 22kanaler och upptäcker att någon av de kvarvarande gärna skulle varit på t.ex plats 8, ja, då måste du radera alla kanaler t.o.m 7 och lägga om allt igen...
Dessutom får man inte reda på när nya kanaler tillkommer utan får gå in och kika... och lägga dom allra allra sist... eller göra om allt igen....
Å andra sidan glor jag nästan bara på discovery och canal+ så jag överlever.. :-)
Bara lite åsikter från mig om Telia digital-tv..![]()