Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Fuderar på att skaffa Viasat Guld - behöver hjälp...

Fuderar på att skaffa Viasat Guld - behöver hjälp...

Tja!

Jag funderar på att skaffa Viasat Guld (satellit) och behöver hjälp från er kunniga :smile:

Jag har just nu en Force mottagare och ni som har en sån vet att den är väldigt snabb när man zappar mellan kanalerna. Har också en Comhem-boxer och om man jämför dessa två är det Force det sjävklara valet. Har testat Nokia, Samsung men alla är seeeega. För er som inte vet: min box (Force) är inte godgänd av Viasat, den kan jag inte använda.

Jag såg att det med Viasat följer en Thomson 4200. Enligt Viasat-kundtjänst är den jättebra, men å andra sidan hade jag inte förväntat mig någoting annat heller som svar från de.

Är Thomson 4200 snabb när man zappar mellan kanalerna? Är det en bra mottagare? Förutom de svenska kanalerna som man får med Viasat guld, får man också med de norska (NRK1/NRK2, TV3 Norge etc) och de danska (DR1/DR2..) eller- och de finska kanalerna? Kan ni som har Viasat Guld kolla upp ifall ni kan se de? Jag får olika svar från Viasat Kundtjänst, det är nästan som att jag kan mer när jag ringer än de själva.

Tusen tack för svaren

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Glöm Thomson om du vill ha en snabb box. Teckna abb & lägg boxen i garderoben & köp en Dreambox ist.

Angående kanalerna så ser du TV3 S/D/N men inget mer av "utländska" kanaler. Möjligen DR!/2 & NRK men jag tror de bara funkade första veckorna. Inga finska kanaler alls.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Tack för tipset men efter att ha läst en massa om Dreambox verkar det vara mer en dator än en digitalbox. Jag tror inte riktigt att jag har lust att leka med boxen i 3-4 veckor för att få den att fungera. Dessutom kostar det mycket pengar för en vettigare box (med tillbehör).

Läste också om att Strong 8700-mottagare för Viasat/CD ska vara vettig och snabb. Ska kolla och testa den i någon affär. Tyckte att Expert-butikerna brukar ha den framme.

Strongen är enligt mig en skitmottagare,
    lånsamma kanalbyten långsam meny
    samt det sämsta det går inte att sortera kanalerna i den ording man vill ha dom i.
    Då är Nokia 9802,9902 en mycket bättre mottagare
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Låt Nokia göra det de är duktiga på Telefoner samt stövlar, men satmottagare kan de INTE. Jag har sålt skiten & vet hur dåliga de är.

Usel programvara, icke existerande support, långsam hårdvara osv.

Jag säger bara DREAMBOX
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

Låt Nokia göra det de är duktiga på Telefoner samt stövlar, men satmottagare kan de INTE. Jag har sålt skiten & vet hur dåliga de är.

Usel programvara, icke existerande support, långsam hårdvara osv.

Jag säger bara DREAMBOX

Håller med dig kör själv drembox och den är överlägsen alla andra mottagare

men Nokian är bättre en Strongen trots att nokian är betydligt äldre

har du nåt bättre tips om man vill ha cd och viasat och inte vill ha en Dreambox
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

Har viasat guld med Thomson DSI 4200.
    Boxen är väldigt snabb och lätthanterlig.
    Man kan inte se nordska, danska eller finska kanaler. Endast tv3 norge och danmark, oxh Ztv norge.

Du kan ju skaffa en Dragoncam och sätta i din Force så kan du använda Viasat kortet i den. Kräver dock att du har en 1155s eller nyare.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

tomson är den vettigaste boxen om du skaffar abb.du ser viasat,astra hotbird och du kan sortera kanaler kolla www.eklid.se där bjuder dom på startavgiften 595 skr
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

Tack för alla svar. Har frågat Viasat-kundtjänst om vad som händer ifall man flyttar till en byggnad där man inte får ha parabolen uppsatt. Under 24 månader jag är bunden får jag kanske lust att flytta ifall jag får bättre lägenhet, bättre jobb osv. 24 månader är ju en lång tid. De svarade att jag är bunden till dessa 24 månader - oavsett mina problem.

Låter i fs vettigt men om jag är bunden till att bo på samma ställe under 24 månader låter ännu konstigare. Jag får alltså inte ens tänka tanken att flytta till en annan byggnad där jag inte får ha parabolen uppsatt. Med deras nya mottagare får jag inte ens ha tanken på att skaffa CD - för det går ENDAST att köra VIASAT.

Frågade Comhem om samma sak (där man också har avtal i 24 månader). De var betydligt snällare än Viasat. Här kunde man lösa problemmet genom att betala för 3 månader efter uppsägningsdatumet och resten kunde man slippa betala för. Allstå har jag haft abonnemanget i 6 månader, måste flytta till ett icke ComHem hus har jag rätt att avbryta kontraktet genom att betala för 6 månader plus 3 månader framöver. Det låter ju vettigt tycker jag. Mer vettigt än VIASAT som inte är kundservice-mindet at all! :evil:

Så tänk er för innan ni tecknar 24 månader... 24 månader är ju en lång tid. Ta reda på vad som gäller. Glöm inte att det DU som är kunden, det är DU som betalar deras löner

Liknande ämnen

1. viasat guld 199 skr-
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2005-05-03, 20:05
  2. Skaffa Viasat
    Av Icanos i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 14:30
  3. [LÖST] Har silver och guld behöver hjälp..
    Av jerka71 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-08, 21:38
  4. Viasat Guld
    Av conta80 i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 12:09
  5. Viasat guld??
    Av swärdet i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 12:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss