Då måste jag ju snabbt trycka in m0n0wall i diskussionen som jag tycker är den trevligaste firewall lösningen på marknaden just nu.Ursprungligen postat av rishult
Komersiell som ickekomersiell!
Och jag, den är gratis.
http://www.m0n0.ch/wall/
Då måste jag ju snabbt trycka in m0n0wall i diskussionen som jag tycker är den trevligaste firewall lösningen på marknaden just nu.Ursprungligen postat av rishult
Komersiell som ickekomersiell!
Och jag, den är gratis.
http://www.m0n0.ch/wall/
Hmmmm.
Alla funktioner som du eftersträvar ingår standard i Linux, och dessutom är det rätt tunnsått (typ 5 stycken!!) med virus o.d. i den miljön.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Sitter just och funderar över att skaffa bredband. Då kommer en roter att följa med och lösa problemet. Plus en massa andra problem.
Vilka funktioner är det då?Ursprungligen postat av matkoh
Jag ser inte att han sagt annat än att han eventuellt ville använda sin PC som gateway.
Hmmm.
Rubriken är ju "Hur gör ni för att skydda er !!!". Och det gör man enklast mha. linux. Du slipper Internet Explorer, Outlook, Fönster, virus, maskar trojaner osv. Är inte det några av funktionerna som eftersträvades, eller har jag missat någonting i rubriken.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Finns inget som säger att man måste andvända iexplorer outlook mm i windows
Fönster vet jag dock inte vad du menar med. Ska vara att du kör textbaserad linux annar har ju även du fönster.
Windows funkar kanon om man gör på rätt sätt.
Inga virus eller dyligt
Har inte använt outlook iexplorer, fått något virus eller mask i burken tidigare heller.Ursprungligen postat av matkoh
Förstår inte vad du pratar om.
fönster använder du väl i linux med, eller kör du enbart lynx?
Man kan försutsätta att han anänder dator till mer än att skydda sig.
Tycker du bör avlägsna dig ur forumet permanent då det alltid slutar med att folk lackar ur på din pissiga attityd oc trådarna blir låsta.
:cry: Ni får ursäkta om det blev otydligt det var inte meningen! Allt jag ville veta var som sakt hur ni skydda er om man ville ha dreamboxen ansluten till nätet och ändå vara skyddad. Och det har jag fått svar på så TACK.