Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Suck, pissiga avtal hos boxer.

Jag är beredd att skriva precis tvärt om jag har haft boxer i 1.5 år i augusti gick tiden för Kanal + t så under september såg jag gratis på dessa kanaler i slutet av sep kom det en ny faktura med kanal + och jag kollade då med boxer jo jag hade 12 månader till.

Jag frågade vad man bjöd på då och fick 1 ny låda och ett tvilling kort + 3 mån fritt på tvilling kortet.

Jag skulle ändå köpa en till box och ett tvilling abb.
    Som tack fick jag ytterliggare n box alltså 3 lådor + 3 kort för samma pirs av ett bara för att BOXER inte hade frågat om förlängning.
    tycker jag va bra

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av TeddyJohan
    Gissar att du fick frågan om "Har du fått kortet nu?" eftersom svarstiden på mail är ganska lång hos det eminenta företaget vi talar om.
    Ca 2 timmar!

Nej svaret kom omg eftersom jag pratade i luren.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wessa
    Nej svaret kom omg eftersom jag pratade i luren.
    jag svarade inte dig, se quote ovan.

Jo, tycks minnas du var smått irriterad då =)

Citat Ursprungligen postat av TeddyJohan
    En "kul" grej med de förändrade avtalen (uppsägningstiden) är att de som missade det typ 2004 och fick det tvångs-förlängt i ett år kommer nu åka på tre månader till när dom ringer in och ska avsluta eftersom deras bindningstid är borttagen utan att dom vet om det. Visst är kapitalism underbart?
    Kapitalism i all ära men Boxer är väl ett statligt företag ägt av statliga Teracom?

Affärsidé och ägare

Boxers affärsidé är att erbjuda attraktiva programpaket och mervärdestjänster till ett konkurrenskraftigt pris med en vanlig TV-antenn. Boxers roll är att paketera innehåll och därigenom erbjuda allmänheten ett utökat utbud av TV. Boxer startades i oktober 1999 och har ett 40-tal anställda. Boxer ägs av Teracom och riskkapital-bolaget 3i. VD för Boxer är Crister Fritzson.

Teracom är Sveriges största nätoperatör för TV och radio. De har sänt radio och TV så länge det har funnits i Sverige det vill säga i nästan 80 år. Teracom var tidigare en del av Televerket men är sedan 1992 ett fristående affärsdrivande bolag. Det är kort och gott Teracom som driver sändarstationerna.

3i är ett världsledande företag inom private equity och venture capital. 3i har funnits i 59 år och deras stora internationella nätverk gör dem unika. 3i har 280 professionella investerare i 28 kontor på tre kontinenter, vilket gör att de har både lokal och global närvaro.

mvh
    t

Jag läste någonstans att man skall passa sig för att sälja boxen som följer med erbjudande om box 12/24 mån abb.
    pga att om den som köper boxen startar ett abb och uppger boxens id-nummer så låses ditt abb, är detta sant ?

Om man tar bara ett abb måste man uppge något box-id då ?
    Jag har bara frikanalerna än men funderar på att ta ett abb, vad skall man tänka på och vilken fribox är bäst ?
    Dreambox 500T

Nej det spelar ingen roll, man behöver inte ens ange box fabrikat eller serienummer längre, eller ha en godkänd box. Däremot måste återförsäljarna registrera dessa uppgifter på avtalet för att få ut sin provision, då de måste erbjuda de godkända mottagarna och inget annat.

När det gäller friboxar kan du i regel inte ha abbo, eftersom de saknar CAM eller möjlighet att koppla in en. Men har t.ex. en T20 så är det ju bara o tuta o köra.

Liknande ämnen

1. Bredbands hastighet och avtal
    Av billeh i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 21:11
  2. Ftp suck problem
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-25, 12:15
  3. Suck
    Av ops i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 20:27
  4. 1 Avtal flera kort?
    Av laspalmas i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 18:11
  5. Suck... PPV problem
    Av IMC i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-23, 13:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss