Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Köpa bärbar dator

  1. #11
    Humlan,
    ASUS W2Vc med alles. Vad får man betala?

  2. #12
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    En intressant fråga dyker upp !!

    Går det att köpa en ny bärbar utan O/S ?? Jag har testat det vid ett flertal tillfällen och det verkar vara hopplöst. Skulle för ett år sedan köpa 16 st bärbara för en Linux-utbildning, men det gick inte. Alla distributörer & större ÅF säljer bara med eXtraPrima installerat. Och för en Linuxutb. är det ganska uselt.

    Någon som har tips ?? Jag har en Linux-kurs på g & ska ev. köpa c:a 10 styck bärbara (beror på finansiären).

    TIA
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #13
    Ja det är verkligen uselt att de alltid skeppas med OS. Har haft duster med Dell om det när jag velat ha windows server installerad på en enligt dem "klient"-maskin. Omöjligt var ordet.

    Lite trist att behöva betala för en windowslicens som man inte kommer använda (med lite tur kan man välja den billigare XP home)

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Humlan,
    ASUS W2Vc med alles. Vad får man betala?
    Du kan få en sån för: 25995 + frakt.

    @ matkoh. Går ej att få lös dom utan att OP medföljer. Fast tydligen så går det slippa få det förinstallerat :? .

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #15
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Kan fixa 5% billigare på DELL-datorer om du vill köpa en sådan.

    Hör av dig isåfall.

  6. #16
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    @Humlan Får man pengarna tillbaka för eXtraPrima licenserna då ?? Annars är det väl typ 1500:- i sjön.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    @Humlan Får man pengarna tillbaka för eXtraPrima licenserna då ?? Annars är det väl typ 1500:- i sjön.
    Du kan ju alltid ringa Bill å kolla, eller varför inte tillverkarna av hårdvara, som bundit upp sig för MS. Det måste gå att få dom att tillverka för/med Linux åxå, bara efterfrågan finns.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  8. #18
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Då kommer nästa fundering som ett prev på Posten (ibland).

    Får man enligt Svea rikets lagar göra så. Det är som att gå till en bilhandlare och automatiskt bara kunna köpe en röd bil med 25 hp motor.

    Undrar om konkurensverket är medveten om detta.

    Och om ni ger prisförslag så är inte momsen intressant. Dessutom SKALL det INTE finnas något OS med överhuvudtaget, varken Bill eller Linus. Jag kommer att köra med olika Linuxar.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Humlan,
    ASUS W2Vc med alles. Vad får man betala?
    Du kan få en sån för: 25995 + frakt.

    @ matkoh. Går ej att få lös dom utan att OP medföljer. Fast tydligen så går det slippa få det förinstallerat :? .

    mvh humlan.
    Med moms förmodar jag?

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Då kommer nästa fundering som ett prev på Posten (ibland).

    Får man enligt Svea rikets lagar göra så. Det är som att gå till en bilhandlare och automatiskt bara kunna köpe en röd bil med 25 hp motor.

    Undrar om konkurensverket är medveten om detta.

    Och om ni ger prisförslag så är inte momsen intressant. Dessutom SKALL det INTE finnas något OS med överhuvudtaget, varken Bill eller Linus. Jag kommer att köra med olika Linuxar.
    Javisst, det är ju en färdig produkt som erbjuds, å inget förbjuder nån att göra samma sak med Linux. Tycker det är konstigt att ingen gjort det...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

  1. inkompabilitet tvkort-bärbar dator?
    Av johandan i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 19:11
  2. Bärbar dator
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 16:59
  3. reservdelar till Bärbar dator
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 12:26
  4. Betaltv på Bärbar dator
    Av A.H.A i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-07-18, 23:31
  5. Bärbar dator som stänger av sig
    Av billeh i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-06, 13:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss