Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: subSilver borttagen

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger

subSilver borttagen

Jag har nu tagit bort stilen subSilver från ComHit.
    Detta med anledningen, som jag tidigare skrev, att när jag ska göra modifikationer på forumet, måste jag göra det dubbelt. En gång för softblue och en gång för subsilver.
    Det känns aningen drygt och egentligen onödigt.

Jag hoppas att ni som har haft subSilver som stil fram till nu, vänjer er med den nya stilen.
    Det går att vänja sig, det lovar jag.

<p align="center"></p>

Edit: Vi har lite småproblem med filarkivet. Det verkar som om stora filer (10+MB) inte går att ladda ner. Vi jobbar på att lösa detta.

Jag kommer aldrig vänja mig...softblue suger

SUBSILVER TO THE PEOPLE

-Eventuella påstående kan tas med en nypa salt-

Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    14 gånger
    Den sämsta nyheten av alla.
    Softblue är läs ovänlig som tusan. Nu måste det vara nåt särskild för att man skall anstränga sig och läsa.

Mvh Kalle

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P
    Den sämsta nyheten av alla.
    Softblue är läs ovänlig som tusan. Nu måste det vara nåt särskild för att man skall anstränga sig och läsa.

Mvh Kalle
    vad är det som är svårt att läsa?
    storleken på brödtexten är den samma som förut..

Berätta gärna vad som gör det så omöjligt att läsa texten. (om du nu kan läsa detta)

Tycker också att den är lite svårläst - vet inte riktigt vad det är, kanske att bakgrunden har lite för mörk färg..

Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    14 gånger
    Det är den vita texten som har dålig kontrast, den uppfattar jag som suddig. Även ikonen till vänster om rubrikerna ser dimmiga ut, litet väl enfärgad.

Mvh Kalle

PS. Rutan Snabbsvar fungerar inte här.

Funkar fint hos mig, kör firefox och no problemas med det ni beskriver här ovan !
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P
    Det är den vita texten som har dålig kontrast, den uppfattar jag som suddig. Även ikonen till vänster om rubrikerna ser dimmiga ut, litet väl enfärgad.

Mvh Kalle

PS. Rutan Snabbsvar fungerar inte här.
    Vilken vit text snackar du om?
    namnet på inlägget?... tyckte du sa att inlägget va svårt att läsa... kan ju inte vara speciellt svårt att läsa några ord,
    ikonen har väl fan ingenting med inlägget att göra? Hur fan kan det göra att du har svårt att läsa inläggen? Skärp dig.

Rutan snabbsvar funkar här.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    14 gånger
    Jag sa inget om inläggen, jag skrev om textfärgen i allmänhet. Visserligen är inläggen viktig på ett Forum men helhets intrycket spelar en stor roll med. Det spelar ingen roll hur mycket jag skärpar mej, jag tycker fortfarande SUBSILVER var klart bättre.

Mvh Kalle

PS. det där felet med smartsvars rutan har jag spårad till en av mina burkar.

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    okey bestäm den ultimata textfärgen som ger det bästa synintrycket och samtidigt är behagligast att läsa. Personligen tycker jag att vit passar bäst. Kan ni hitta någon bättre, let me know.

Vad är det mer för fel på helheltsintrycket?

tror allting handlar om att du inte är van. Så var det för mig oxå, konstigt nog så vänjer man sig, och efter ett tag blir allting väldigt lätt att läsa...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss