Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: NEWCAMD CS

NEWCAMD CS

En liten fråga om newcamd
    Hur koplar jag up mig på en server med newcamd 525. fick adressen
    men vet ej hur jag koplar in mig .Vilken fil skal jag editera i newcamd.
    Adressen exempel
    Server namn-min server
    Host namn-min server.no-ip.net
    Usser test1
    Pass test 1
    Des key 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16
    Port 23212.är det bara newcamd config jag skall editera
    eller är det fler fliler jag måste editera.Måste jag öpna port i min rauter.

MVH

Spidde
    Gäst
    Editera newcamd.conf i var/tuxbox/config/newcamd om du ska köra newcamd som cam.
    Och nej du behöver inte öppna portar om du inte kör server

tach för did svar skall försöka men
    det är nyt för mig med dreambox har inte så
    mycket kunskap om den.

mvh

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Och ett tips undvik att editera filen i din fönstermaskin, då de editorerna lägger på en massa skräp. Utan använd den eminenta inbyggda edotrn "vi" som finns i din drömlåda.

Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Tackad
    1 gånger
    går bra att editera i windows men när du ftpar över filen måste överföras med "ascii" annars blire fuxx0r när filen kommer till dreamboxen.

Spidde
    Gäst
    Bara att editera den i dcc.
    Finns ingen anledning att krångla till det för icke linux vana andvändare.

Tack för alla svar men nu blir det krångligt
    kan jag inte bara skicka in filen med ftp
    vad är dcc för en editorhar inte hört om den
    var kan jag ladda när den men det är intresant
    om jag skulle lyckas men det.

mvh

Spidde
    Gäst
    dcc är dreambox control center, ett väldigt bra verktyg som alla dreambox ägare borde ha. Finns att ladda hem här på forumet.
    Det går även att föra över filen till din dator och editera den i tex word pad och sedan lägga tillbaka den i dreamboxen. Men prova dcc så blir det lite enklare.

Och lysna inte på skitsnacket att allt är lättare i linux. Är man inte van är det bara att krångla till det för sig.

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Jag har INTE sagt att det blir lättare i Linux, bara mer naturligt & dessutom så slipper du ladda hem något obskyrt program till, som man inte vet hur det ska användas. Varför försöker man inte lära sig den miljön som din nya drömlåda använder.

Då först får du riktigt utbyte av den !

Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Citat Ursprungligen postat av Spidde
    dcc är dreambox control center, ett väldigt bra verktyg som alla dreambox ägare borde ha. Finns att ladda hem här på forumet.
    Det går även att föra över filen till din dator och editera den i tex word pad och sedan lägga tillbaka den i dreamboxen. Men prova dcc så blir det lite enklare.

Och lysna inte på skitsnacket att allt är lättare i linux. Är man inte van är det bara att krångla till det för sig.
    Kan bara hålla med, DCC är helt suveränt å klarar det mesta som behövs göras i en DB. Dessa prog tycker jag bör finnas hos varje DB ägare, med Windows i PC:n: DreamboxControl Center (DCC), FlashWizard PRO å Dream Set. Med dom klarar man i stort sett allt som behöver göras, å får dessutom en del användbara verktyg med på köpet. T.ex en mycket bra "Signal Meter" som finns i Dream Set.

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

1. Newcamd
    Av mogge i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 09:44
  2. newcamd 6.1
    Av krone_swe i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 18:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss