Minnen är ju inte dyra numera, så köp det plånboken tål...
mvh hmulan.
Minnen är ju inte dyra numera, så köp det plånboken tål...
mvh hmulan.
Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...
Hade ett liknande problem, men jag tog för givet att det var SATA-disken som ställde till det. Ska prova en gamm-XP utan nå't SP när jag får tid. Det hade väl inte så hög prio eftersom jag ändå skulle köra Linux, men Windows är bra att använda till att kontrollera att grejerna är hela (oftast i alla fall).
VU+ Solo 4K, VTi
DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
DM600PVR-S, Gemini 4.60
DM500T, Gemini 4.60
DM500C, Gemini 4.50
Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
Viasat
Comhem
Nu har jag testat allt som går att göra.. Utom just ram minnet...
Har bytt grafikkort och slitit ur alla diskar, brännare och firewirekort som inte är nödvändiga för installation..
Nu kommer jag en liten bit till i installationen.. Nu kommer dom blå "plupparna" under XP-loggan upp och börjar att gå från vänster till höger... Men efter en stund så hänger sig datorn igen.. =(
Vad kan man dra för slutsattser av detta?
Bara döda fiskar följer med strömmen
Att datorn inte funkar som den ska!?
Låter som att du behöver mer minne. Minnet du har nu behöver ju inte vara trasigt, bara det att det inte räcker till.
El L :lol: kk :lol:
Om det inte hade varit för att Du påstår att det går att lägga in XP utan servicepack, så skulle jag direkt ha misstänkt, att "virusskyddet" i BIOS/moderkortet var påslaget....
mvh humlan.
Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...
Den funkar ju klockrent med XP sp1 ,98se och 2000 sp4 oxå..Ursprungligen postat av Spidde
Bara döda fiskar följer med strömmen
Prova en annan hårddisk. Hade samma problem och fick ett ryck att byta hd sen gick det kanon. Kostar inget att prova.
Humax vaci 5350 2 lnb hotbird-astra1
Triax dvb 65s 1 lnb astra2
kabelvision