Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Problem med Dreamup (500C)

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    avslagen dreambox ? starta dreamup, tryck connect. stoppa i strömsladden då dreamup ber dig om det. testa en annan nollmodemkabel.

vad är det som har hänt? vilken image hadde du när de blev svart? om de nu blev svart ? rätt comport ? usb2com som inte funkar nå vidare ?

testa en annan dator..

är det helt omöjligt. så är räddningen att bygga eller få tag i en J-tag kabel. en kabel där du kopplar dig rätt in på flashkretsen och tvingar in en ny bootloader. för de låter som de är den som är väck.. men är inte säker. själv har jag inte råkat ut för att behöva använda J-tag på dreamboxar.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Nej den blev inte svart - den funkar med Gemini2, men jag skulle hellre lägga på PLI. Har som sagt testat dreamup, men får inte kontakt varken via nollmodem eller nätverket, för övrigt verkar boxen funka helt ok. Comport finns bara 1, kabeln är ny. Hmmm... ja det ska vara o testa annan dator möjligen... om det inte finns ngt bra sätt för att testa comporten.

Om bootloadern saknas - hur ser jag det? Hur hittar man "hålet" där den skulle ha suttit om den fanns?

Liknande ämnen

1. Problem med att flasha DM500T (DreamUP)
    Av Kokkivoxx i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 07:24
  2. DreamUP problem
    Av Båxer i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 17:09
  3. Problem med Dreamup
    Av dellan21 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 14:38
  4. Problem DreamUp 500T
    Av radek82 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 19:28
  5. Problem med min nya DB 500c
    Av Teeo i forum Dreambox
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 03:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss