Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: konfa datorn för fjärrskrivbord

Spidde
    Gäst
    Radmin. (remoteAdminiastrator) funkar bra. Har även inbyggd ftp funktion. Funkar kanon det jag har haft den till.
    http://www.radmin.com/

även ULTRAvnc har inbyggd ftp
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    pc-anywhere är ju fan segare än vnc...
    Inte på något av de ställen jag har kört bägge två i varje fall...

Citat Ursprungligen postat av klas
    tackar för tippsene grabbar.

Det jag kommer att använda fjärrstyrningen till är HTML programmering, gjort en hemsida till en vän som bor på en annan ort, nu ska jag besöka denna och vi kommer givetvis att diskutera sidan, då hade det vatt fint om man kunde göra ändringar direkt hos honom. Det är bara det jag kommer att använda fjärrskrivbordet till.

Funkar PC-anywhere bra för det behovet?
    Nu förstår jag inte riktigt... har du en webbserver där sidan ligger som ni kommer surfa till - om du ska göra ändringar så vill du komma åt denna/dessa filer?
    Låter som enklare att sätta upp en FTP-server där du kommer åt dessa filer i så fall - skulle jag helt klar föreslå. Alternativt low-tech-lösningen att bränna filerna på en CD - lägga in dem lokalt hos kompisen - ändra - bränna och ta med sig hem igen....
    Jag har servern här hemma (som jag satte upp med hjälp av folk på detta forum faktiskt ) i göteborg. Jag har tillverkat en hemsida med DW som ligger uppe. Imorgon ska jag åka till umeå, där min bror bor. Om jag vill ändra på sidan(via DW) i umeå så måste jag komma åt datorn på något vis. Och då tänkte jag att det kanske var enklast att ansluta till mitt skrivbord och ändra, spara.

Fråga:
    Dator 1 har en FTP server med hej.html
    Via dator 2 på ett annat ställe ansluter jag till dator1 FTPserver och laddar ner hej.html
    Går det att på dator 2 ändra filen och ladda upp den nya, uppdaterade versionen av filen till dator 1?

Isåfall kan jag lika gärna stätta upp en FTP server här hemma innan jag åker.

Tack för att respons hittils gubbar
    /klas

--------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

har du satt upp en ftp server så är det väl bara att konfigurera så att du kan uploada ditt du vill ha filen. logga in med ftp klient å tanka upp bara.

Edit: ey innan du åker se till att du kan logga in utanför din dator. så att du inte kommer till din bror å upptäcker att din dator ligger bakom firewall å vägrar släppa in dig.

t.ex om din ftp är konfiggad att köra på port 10009 se då till att din router/brandvägg är öppen på den porten.. redirected till ipnumret till ftp servern. yeye du fattar väl säkert.. se de här som en påminelse bara
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Citat Ursprungligen postat av klas
    Fråga:
    Dator 1 har en FTP server med hej.html
    Via dator 2 på ett annat ställe ansluter jag till dator1 FTPserver och laddar ner hej.html
    Går det att på dator 2 ändra filen och ladda upp den nya, uppdaterade versionen av filen till dator 1?

Isåfall kan jag lika gärna stätta upp en FTP server här hemma innan jag åker.

Tack för att respons hittils gubbar
    Om kontot som du skapar på FTPn har tillgång till filerna på webservern så är det bara att köra
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Jag upprepar däremot low-tech-varianten...

Bränn filerna på en skiva och lägg över på din brors dator alternativt zippa och maila till din bror. Gör eventuella ändringar på hans dator, sedan upprepar du samma sak fast tvärt om.

Om det bara är HTML alltså...

Tusen tack för alla tips! :smile: Testat remote administrator som verkar funka finfint, ska sätta upp en FTP imorron innan jag åker. Nu när man har lite "kött på benen" så går allt mycket enklare.

Ha en god fortsättning på er alla!
    /klas

--------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

Citat Ursprungligen postat av Spidde
    Radmin. (remoteAdminiastrator) funkar bra. Har även inbyggd ftp funktion. Funkar kanon det jag har haft den till.
    http://www.radmin.com/
    Funkar kanon för mig fast jag bara har 0,25mbit
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

Liknande ämnen

1. Fjärrskrivbord Linux Mint
    Av sleddog i forum Linux
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 22:00
  2. Se på tv på datorn?
    Av Steffe30 i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 19:00
  3. Datorn startar om sig
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 08:29
  4. Datorn?
    Av kurden i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 15:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss