Du får titta i din menu för motorstyrningen där skall det finnas olika körsätt. Varför ska du köra manuell :?: När du har en riktig inställning väljar du bara Calculate och du har alla andra positioner inställt, helt automatisk 8)Hur får man stopp på motorn under en manuell sökning? När jag trycker åt höger och sedan släpper knappen så vill jag att den ska stoppa direkt, men de fortsätter. Ska den göra de?
[/quote]Motorn går extremt långsammt. I manualen /för motorn) står de att motorn klarar 350mA (max) och när jag kollar under menyn där man kan ställa in spänningen själv så står de endast 40mA. Vågar jag ställa om till 350 eller bränner motorn då? [quote]
Dom där 350mA som står i manualen för stab120 är den maximala strömen som motorn kan dra, men i vanliga fall drar den mindre ström. Den ströminställningen i menyen är en extra säkerhet för mottagaren så du inte knäcker den vid en kortslutning. Har du den inställning för låg så stryper du även motorn och den går långsamt. Ett sätt att hitta rätt värde är att öka strömmen i små steg tills du märker att motorhastigheten inte öka längre.
Mvh Kalle