Jag har ett twinhan dvb-t kort i min dator och har märkt att det är väldigt känsligt för strålning från mobiler, handkontroll etc. Har också ganska mycket skräp i bilden och funderar på om man kan skärma av kortet det på något sätt. Kan man klä in det i folie eller något liknande?

EDIT: Klä in med folie var ingen hit, Blev bara sämre. Har ni några tips?

EDIT2: Ja nu när jag plockade bort folielådan runt kortet blev det genast bättre vilket får mig att undra om det är ett värmerelaterat problem. Kortet blir nämligen lite varmt och med folien runt blev det ännu varmare.

EDIT3: Funderade lite på hur grejerna funkar. Har fipplat lite med förstärkaren och när jag vrider ner UHF potten till 20db (Går att ställa 20 - 30db.) så sjunker svt1,2,3 signal styrkan till 70% men jag kan inte se någon skillnad i bilden, tv4 styrkan skiljer inte alls. Signal kvaliten skilljer inte mer än någon procent. De analoga blir däremot dåliga.
Hur fungerar Coax kabeln? Det sitter ju en kopparåd i mittern men de där trådarna som är flätade runt används de till något eller är det bara till för att skärma sladden lite? Vad är "quad shielded coaxial cable" för något och var får man tag på det?