Sidan 4 av 10 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 96

Ämne: Teckning av Muhammed

  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av bamse5
    http://tv4.se/tv4/sites/texttv/texttv.aspx?page=120

    Va fan är det för folk?
    Nu hatar dom allt och alla.
    Nej nu blir jag f-baskad om det är så de hatar oss så kan de ju fara hem så blir det mindre bidrag för oss och dela ut.
    Hmm, Jag förmodar att det inte stog om USAs oljeberoende när du skrev länken...

    Handlade det om hotet mot Sverige? Det var tydligen ett missförstånd.
    Så skriver du: "om det är så de hatar oss så kan de ju fara hem så blir det mindre bidrag för oss och dela ut." Det var nog det absolut dummaste jag nånsin läst på den här sidan. Tror du på fullt allvar att alla muslimer tänker som talibaner?!

  2. #32
    Om den store muhamed hade fått se bilderna på sig själv så skulle han ha skrattat..Fan vi lever i en demokrati vi kan säga va vi vill rita av vem fan vi vill utan att vi blir slaktade..O andra sidan så bad den danska tidningen om ursäkt men det godtar dom inte längre..Nä undra vad dom vill..bestämma vad som ska stå i våra tidningar..hur vi ska leva..vad vi får säga o inte säga..eller så vill dom spränga några tusen barn o kvinnor i bitar..man undrar ju

  3. #33
    Allt hotande och brännande av bilder och flaggor bättrar ju inte direkt på muslimernas rykte. Vill de slippa teroriststämpel kan du ju vara bra att reagera någorlunda rationellt.

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av ehrlin
    Allt hotande och brännande av bilder och flaggor bättrar ju inte direkt på muslimernas rykte. Vill de slippa teroriststämpel kan du ju vara bra att reagera någorlunda rationellt.
    Ja tyvärr så står Islam för många (även för mig) numera bara för, terror, ondska, å hat, mot allt å alla, som inte är anhängare av Islam. Förstår inte, att de som påstår, att allt dessa våldsmakare gör är fel, att dom inte enar sig över hela världen, å fördömmer det som våldsmakarna gör. Så länge alla fredliga å vänligt sinnade anhängare av Islam, inte gör gemensam sak, i ett försök att få slut på allt detta våld å hat, lär dom få leva med all misstänksamhet, gentemot deras religion.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Citat Ursprungligen postat av ehrlin
    Allt hotande och brännande av bilder och flaggor bättrar ju inte direkt på muslimernas rykte. Vill de slippa teroriststämpel kan du ju vara bra att reagera någorlunda rationellt.
    Ja tyvärr så står Islam för många (även för mig) numera bara för, terror, ondska, å hat, mot allt å alla, som inte är anhängare av Islam. Förstår inte, att de som påstår, att allt dessa våldsmakare gör är fel, att dom inte enar sig över hela världen, å fördömmer det som våldsmakarna gör. Så länge alla fredliga å vänligt sinnade anhängare av Islam, inte gör gemensam sak, i ett försök att få slut på allt detta våld å hat, lär dom få leva med all misstänksamhet, gentemot deras religion.

    mvh humlan.
    Svara ärlig på dessa frågor. Har du varit i dessa länder och vet vad som händer där eller vet du bara det som står i värsterländska tidningar och sägs på västerländsk TV?

    Vad har du gjort för att hjälpa dem? Det kanske rent av är så att de tycker likadant om oss som vi tycker om dem? För hur mycket har vi gjort som är bra för dem i deras hem där de uppmärksammar det?

  6. #36
    Tyvärr förstår jag inte din fråga, electrified. Ingen behöver väl nån större kunskap för att begripa sig på terrodåd liknande de i London eller mot Twin Towers, eller vad självmordsbombare i allmänhet, åsamkar för lidanden . Å inte tänker då jag hjälpa nån, som använder sig av terror å hot som redskap för att få sin vilja fram.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Tyvärr förstår jag inte din fråga, electrified. Ingen behöver väl nån större kunskap för att begripa sig på terrodåd liknande de i London eller mot Twin Towers, eller vad självmordsbombare i allmänhet, åsamkar för lidanden . Å inte tänker då jag hjälpa nån, som använder sig av terror å hot som redskap för att få sin vilja fram.

    mvh humlan.
    Då du ser "dem" som du gör pga vad de gjort i din omgivning kan det inte vara så att de ser dig för vad du gjort dem? De ser dig som västerlänning.
    Tänk dig hur du känner pga av vad de gjort, hur måste inte de känna då. Blunda inte för vad som "vi" västerlänningar har gjort där de senaste 100 åren, och tidigare för den delen. Inte konstigt att de känner som de gör eller hur? På samma sätt som du drar alla muslimer över en kant drar de alla västerlänningar över en kant.

    Det blev lite flummigt men men.

  8. #38
    Vad har vi i Sverige gjort för att drabbas av att man i Danmark visat en satirteckning? Märkligt att regeringarna i de länder som den öppna rasismen visar sitt fula tryne, inte agerar, utan accepterar rasism.

  9. #39
    Undrar vad statistiken är över galna fundamentalister i procent? Skulle inte förvåna mig om procenten kristna fundamentalistiska dårar är större än muslimska diton. Eller judiska för den delen...

    Edit: det enda jag har känslan av är att buddisterna är ena sköna lirare. Älskar allt och alla...men vad vet jag, det kanske också är en mediabild...

  10. #40
    Nu idag är teckningarna publicerade i flera europeiska tidningar, så ännu mer tjafs om dessa bilder är att vänta.....

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss