har laddat ner ett sjökort och formatet på den är BSB-fil vad är det och vad använder jag till att öppna den? har provat FUGAWI 3 men det funkar inte vad gör jag då?
har laddat ner ett sjökort och formatet på den är BSB-fil vad är det och vad använder jag till att öppna den? har provat FUGAWI 3 men det funkar inte vad gör jag då?
Det ska fungera med Fugawi Ver.4 Kolla länken och klicka dig vidare http://www.soltek.se/kartor/bsbkartor.htm.Ursprungligen postat av rottweiler
Sen är frågan om Ver.4 av Fugawi finns ute på nätet eller någon av dom andra programen, om inte dröjer det nog inte länge :shock: :wink:
vilka mer program finns det då?
Klippt från soltek.se "Många av de vanligste programmen på marknaden t.ex.FUGAWI, SeaPro och OziExplorer använder sig av BSB formatet".
Finns fler säkert hittade vid sökning på SeaPro ett annat "Maptech Offshore" som också ska ta BSB-format.
Ett sjökort i bsb består av 2 filer en .kap och en .bsb. Om bsb-filen heter t.ex sjökort.bsb heter kap-filen sjökort_1.kap och det fungerar med alla fugawiversioner 2,3 och 4
Förresten så står det i bsb-filen vad tillhörande kap-fil heter om du öppnar den i en texteditor