läste på lite om de VGA program som fanns till kabeln, jag tänkte köra med ett integrerat SIS630 graffkort på 16MB. jag återkommer när kabeln är byggd så kan ni få reda på om kabeln och programmen funkade till SIS630. i annat fall lär jag juh byta moderkort helt för att kunna byta grafikkort. om inte de skulle funka.BTW, fick grejjerna ifrån ELFA idag hoppas på resten av grejjerna från kjell å company imorn.

EDIT: jag fick grejjerna nån dag efter jag skrev här tidigare. och efter mycket lödningar å slit så fick jag till slut ihop allt (igår kväll). lär säga att deras guide på moddning är en av dom sämsta jag följt. den är långt ifrån komplett beskriven. men lär man sig schemat så kan man klura ut allt själv. scartkabeln slängde jag å byte ut mot en av mina egna. för kabeln jag köpte var löd med 20 st hel-svarta kablar. men men. jag har bild i windows. men i filmer har jag fortfarande ett problem. med att filmerna kapas på mitten av en fet rosa rand? vad de kan bero på, fel upplösning eller någon bugg i programmet jag använder kanske. de blev mycket flimmer. men man kunde bocka för no interlace vilket resulterade i att man inte såg text på mappar och dyligt.jag skulle behöva ett program där man gör sin egen upplösning som man gör i powerstrip. men powerstrip tillåter inte att man får ändra det på SIS kortet.

fler saker man ska akta sig för i guiden är att man inte ska tro att de går att följa kablarnas färg på vga kabeln. skillde sig för mig även fast jag köpt samma kabel (artikel-nr)som dom hade i guiden. man lär alltså mäta sig fram. pinne nr 9 fattas på VGA skarvkabeln. pinne 9 används inte, men ATI korten har en 5 Volts spänning där. (ville naturligtvis testa om det fanns spänning där även på SIS kortet)

5 volt externt spänning från agget fick det bli. villket deras guide inte heller förklarar. det är juh inte alla som begriper att en logikkrets även behöver spänning.

alltså det syns på deras schema allt som skall göras. men det finns ingen text som t.ex förklarar att man ska mata kretsen med spänning bara bilder.

yeye nu har även den burken TV-UT fast den saknar S-Video utgång. det var det som var huvudsaken.