Det finns väldigt många mobila alternativ för att kunna se detaljer. Det räcker med en Sony Ericsson W900 eller Motorola Razr för att få tillräckligt stor skärm och upplösning. Finns även större alternativ som Qtek etc. Sedan gäller det att kräma ur så mycket kvalite terminalen orkar av den bandbredd man får av 3G nätet. Välja rätt codecs etc.

Jag sitter visserligen vid en dator och jobbar men det mesta är spärrat genom proxyn. Sedan vill jag kunna ha möjligheten att titta vart jag vill. Pendlar mer än 3 timmar per dag etc.

Jag har även en PSP med Wifi anslutning. Jag funderar på att koppla den till en terminal med wifi, Qtek t.ex eller P990. Den agerar accesspunkt och hämtar data via 3G nätet. Då kan man helt plötsligt ha en mycket behaglig skärm att titta på. PSPn stödjer även mpeg4 så det är fullt möjligt att få hyffsad kvalite på lite bandbredd.

Hittills har jag iallafall lyckats att streama ondemand från videofilm jag har på hårddisken till mobilen. Hade jag bara haft ett tvkort så hade jag nog löst resten med.

Har en MP3.5 usb läsare/brännare som man kanske kan använda till att läsa in boxerbetalkanalerna från till datorn? Eller finns det tvkort med läsare?

Vet att Vodafone har Eurosport i mobilen som sänder OS men de hoppar mellan alla grenarna så man kan inte se klart nåt. Vill ju se en hel match utan att den hoppar till nåt annat.

SVT1 o 2 sänder hockeymatcherna och det är mest intressant för min del.

Kom gärna med mer funderingar! Det hjälper mig att tänka till.