asso, de beror väl på vilken tv man kör o.s.v oxå. ibland har jag färg och ibland svartvitt, minns inte om de berodde på om jag bytte TV eller om de berodde på att jag hade Nyare/äldre version av Nvidias drivrutiner/andra inställiningar (byter version på drivrutin varje gång windows installeras om). jag vet faktiskt inte, men de gånger jag inte haft färg.

har jag

1. kopplat min 10Meter s-video kabel från Geforce kortet till den medföljande scartkontakten in i tv:ns scart intag får olyckligtvis efter försök till inställningar i nividias inställningar fått svartvit bild.

2. installerar TVTool som är gjort för Nvidia enbart (tror jag, varjefall funkar inte till ATI för testat samma sak på det,står även i readme att ATI inte funkar).

3. väljer i Tvtool upplösningar o.s.v.(kör man dualview lär man stänga av skärmen annars pajjar den förmodligen för att den även tvingar skärmen att köra fel "värden" frekvens o.s.v..)

4. bockar helt enkelt komposit istället för s-Vidio signal. sen får man färg. vet inte vad som händer, kanske som ovan beskriver, att geforce "kopplar" ihop de båda ground stiften, som ovan beskriver.


du har helt rätt. de blir juh en klump i mitten på kabeln . kan man så gör man väl allt själv, skulle inte blint ha följt deras guide heller. hade förmodligen blivit bättre resultat om jag lött allt från grunden i min egna kabel.