Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Wave Frontier T90

Wave Frontier T90

Funderar på att skaffa en Wave Frontier Toroidal 90
    Men kommer jag kunna plocka in dessa satelliter med den ?
    Sirius 2/3 at 5.0°E,
    Thor 2/3 at 1.0°W,
    Astra 1C/1E/1F/2C at 19.2°E,
    Hot Bird 4/6 at 13.0°E

Re: Wave Frontier T90

Citat Ursprungligen postat av Mac Gyver
    Sirius 2/3 at 5.0°E,
    Thor 2/3 at 1.0°W,
    Hot Bird 4/6 at 13.0°E
    Javisst går det bra, men att att välja en sån parabol för endast dessa sat positioner är bortkastat. Köp en bra "vanlig" parabol istället, å kompletera senare med en motorstyrning, ifall Du vill komma åt fler positioner. Personligen tycker jag att T90 är ett jävla smäck, som nästan skrynklar sig som folie, vid första bästa vindpust :wink: . Lite överdrivet förstås, men nån större vindstyrka klarar den inte utan extra stagning... Å såna där paraboler avsedda för en massa LNB:n, är ALLTID bara halvtaskiga kompromisser, å är absolut inget, som jag personligen skulle lägga pengar på. Dessutom en svindyr lösning, jämfört med det jag föreslår.....

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Re: Wave Frontier T90

Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Citat Ursprungligen postat av Mac Gyver
    Sirius 2/3 at 5.0°E,
    Thor 2/3 at 1.0°W,
    Hot Bird 4/6 at 13.0°E
    Javisst går det bra, men att att välja en sån parabol för endast dessa sat positioner är bortkastat. Köp en bra "vanlig" parabol istället, å kompletera senare med en motorstyrning, ifall Du vill komma åt fler positioner. Personligen tycker jag att T90 är ett jävla smäck, som nästan skrynklar sig som folie, vid första bästa vindpust :wink: . Lite överdrivet förstås, men nån större vindstyrka klarar den inte utan extra stagning... Å såna där paraboler avsedda för en massa LNB:n, är ALLTID bara halvtaskiga kompromisser, å är absolut inget, som jag personligen skulle lägga pengar på. Dessutom en svindyr lösning, jämfört med det jag föreslår.....

mvh humlan.
    Vad skulle du rekomendera att man köpte för vanlig parabol då ?

*tack på förhand*

mvh / Danne

Spelar ingen roll, bara köp en komplett med 4st LNB:n. Ofta kallas dom Europaparabol, å då ingår allt Du behöver för att installera den åxå. Men fråga ändå, vad som följer med, då det säkert skiljer på vad som ligger med i paketen. Sen köper Du den som är störst, för med paraboler, är det alltid storleken som är mest avgörande för bra mottagning. Å inte om det är 0.4 dB eller 0.2 dB i brustal på LNB... Korta av koaxen en meter, så har Du den förbättringen iaf :wink: .

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss