Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Autodetect=katastrof, vad har jag gjort??

Mera problem

Prolblemen hopar sig....får inte kontakt med polaren förrän i morgon kväll och jag är lite otålig. Hittade mitt gamla originalkort och tänkte göra ett au från det så länge, men följande händer när jag försöker läsa med MP7:
    Får felmeddelandet: "Program address 54h, corrupt data=0h, Expected Data=3FFFh"

Vad kan vara fel?

Nyfiken på en annan sak:
    I MP7 kan man bocka i "Adjust Fuses" och välja "CodeProtect=Off" eller "Codeprotect=on", vad betyder det?

Äntligen TV igen!

Mitt originalkort verkar vara kasst, lyckades inte läsa av det med nåt.
    Jag hittade till slut en sida med tomma AU-filer, sedan hämtade jag hem de senaste nycklarna på stop.stop.info. Ändrade i hexfilen med zeebra hexeditor. Brände ett av mina tomma Galaxy-gold kort med MP7 och voila nu fungerar det.

Fråga: Alla säger ju hela tiden att man behöver ett originalkort eller ett färdigt au-kort men det här funkade ju utmärkt. Vad är haken? Kommer jag få uppdatera oftare?

när du har ett originalkort ska du köra mkextract. då får du ut en provider.txt från det. sedan är det bara att dra in dom i morphex och välja sa+00, yes och gold/galaxy(geoo34) och generate files. då får du ut 2 hexfiler som du sedan bränner med mp7

Liknande ämnen

1. vad har jag gjort för fel?
    Av ola2050 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 22:44
  2. Bra gjort PTS
    Av humlan57 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 15:04
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 18:16
  4. Vad har jag gjort??
    Av joano i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-13, 23:15
  5. Autodetect Greencard ?
    Av hopplöst i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 16:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss