Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Riktigt stora problem att få in hispasat...

Riktigt stora problem att få in hispasat...

Försöker ställa in hispasat 30 E och med 15 grader lutning hos min svärfar som bor i lägenhet... han får in hotbird 13 E hur lätt som helst... och då har jag tagit parabolen och låtit den peka rakt framåt ifrån balkongen och sedan rört den jättelite åt höger...

Är det mer åt höger jag behöver gå för att få in hispasat? borde inte denna satelit ligga väldigt nära hotbird egentligen? hur många cm kan man räkna med?`

Är det svårare att pejla in hispasat än vad det är att få in hotbird?

Hispasat ligger på 30 grader WEST!

Får försöka igen då skrev fel.. visste faktiskt att den låt åt väst...:P blandade ihop det hela bara... men åt höger iaf...

Hmm i och med att du talar om 13E som referens så tror jag nästan du är helt fel på det ändå... Om du skall utgå från någon vanlig sat så är det ju isf 1w (canaldigital), plus 29 grader till åt det hållet. Så det är inte alls i närheten av 13öst.

Du behöver inte räkna det i cm utan snarare i halvmeter för att få rätt inställning från 13 öst.

Lycka till!

Liknande ämnen

1. stora problem
    Av leris i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 23:39
  2. problem med nagravition kanaler (hispasat)
    Av PrOsOn i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-09, 15:21
  3. [LÖST] Ett riktigt Senda problem
    Av eriknils i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-08, 17:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss