Hej! Är nybörjare på det här med digitaltvkort och kortservrar, men köpte iallafall också det här kortet och med lite (okej, mycket) meckande fick jag upp en kortserver som jag också kommer åt via ProgDVB.
Fick först inga betalkanaler från Boxerkortet att fungera (kopplat via en MP3.6USB), men efter astras förtydling gick jag också in och dubbelklickade på "rätt" rad och då visas betalkanalerna också.
Problemet är bara att jag får en disconnect på WinCSC-kopplingen efter 20 sek-3 min och efter det tar ProgDVB upp 100% av systemresurserna och datorn svarar nästan inte på kommandon. Om jag väljer en av de fria kanalerna då så kommer den igång igen efter ett tag och man kan upprepa proceduren, om man nu vill det.

Problemet verkar vara att antingen kortservern (NewCS) eller WinCSC slutar att prata med varandra efter en viss tid. Om jag klickar på Monitor under Plugins och får upp CSC-fönstret kan jag se i statusraden längst ned att den tar emot nycklar och kommunicerar med servern, men efter ett tag får jag upp meddelandet "Searching next valid server (Reason: Keys Missing) och så står det Disconnected i statusrutan och efter ett antal sekunder senare går systemresurserna upp i taket.

Nån som har några tips? Förutom att installera och köra Linux istället? ;D

Okej, verkar som jag fått det att fungera nu! Lösningen var att gå in på WinCSCs serverlista och sedan klicka på Settings och där avmarkera allt (Login Errors, Keys Missing och Succesive Errors) under Auto :: Try next server when. Då går man alltså inte vidare i serverlistan om något blir fel, i mitt fall att Keys Missing, och då blir det ingen Disconnect. Det loggas bara att nycklarna inte finns, och sedan flyter det på ändå, lustigt nog.