-
Neotionbox 601T
Någon som känner till något om denna box?
Det är en Boxer-mottagare som det medföljer ett externt hårddisk-kabinett till. Man får själv sätta i valfri HD.
Verkar rätt prisvärt om man har en HD över. Kostar från 1450:- på sat.nu eller Neptunsat.
-
Färsking
Har inte fått den att fungera med hårddisk. Köpte en i tisdags och hårddisken slutade fungera när jag provade timeshift, bytte box och nu fungerade den med hårddisk i en dag för att sedan lägga av igen. Boxen verkar helt enkelt inte känna av att det är en hårddisk inkopplad. Provat olika diskar m.m. men inget hjälper. Har med andra ord mycket svårt att rekommendera boxen.
I övrigt rätt trevlig. En sak jag gillade var att man kunde spela in en kanal men ändå titta på en annan inom samma mux. Gränssnittet tyckte jag var rätt fult, men det är ju en smaksak. Hyfsat snabba kanalbyten, spediellt för FTA kanalerna.
Vore kul att höra om någon annan lyckats bättre med sin Neotion 601T.
-
Seniormedlem
Har ni provat att ladda ner senaste firmware från tillverkarens hemsida?
Alternativt provat någon av de inofficiella firmwares som finns? Inofficiella brukar ibland både ha buggar fixade och innehålla bättre gränssnittet. Alla inofficiella firmware heter något med 601S, men borde gå till 601T också eftersom det på tillverkarens hemsida verkar som att det är samma firmware till 601S som till 601T.
-
Färsking
Jag provade bara de officiella versionerna av deras firmware, dvs versionerna DVRT 7T17 och 9T2. Uppdateringen till 9T2 hjälpte inte mig och mitt hårddiskproblem. Den lade dock till möjligheten till manuell kanalsökning och även ett spel till boxen...
Jag har nu returnerat boxen, men skulle jag få reda på att de har fått ordning på detta med hårddisken, och gärna med en USB-anslutning istället för en IDE, så skulle jag nog ta och köpa en igen.
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler