Sidan 11 av 27 FörstaFörsta ... 91011121321 ... SistaSista
Resultat 101 till 110 av 270

Ämne: Om borgarna vinner

  1. #101
    Nejdå. Läs igen och läs rätt. Sa jag något som antydde det?

    Jag sa bara att vänsterstyret inte har någon anledning att hjälpa till eftersom de tappar röster. Och att man med rätt förutsättningar kan få fler att jobba. Och frågade om du inte höll med på det sista påståendet.

    Ingenstans skrev jag att man skulle "alla pengar från sjuka,arbetslösa och pensionär"

    Kanske ett besök till ögonläkaren?
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  2. #102
    Citat Ursprungligen postat av frejac
    Nejdå. Läs igen och läs rätt. Sa jag något som antydde det?

    Jag sa bara att vänsterstyret inte har någon anledning att hjälpa till eftersom de tappar röster. Och att man med rätt förutsättningar kan få fler att jobba. Och frågade om du inte höll med på det sista påståendet.

    Ingenstans skrev jag att man skulle "alla pengar från sjuka,arbetslösa och pensionär"

    Kanske ett besök till ögonläkaren?
    Och det tror du att borgarna är dunder säkert bäst på ja, Det är nog så att vi får stå ut med en arbetslöshet på några prosent vi lever inte i 50 eller 60 talet utan i ett sammhäle som snart inte behöver nån arbetskraft de måste ni också hålla med om man kan inte bygga en båt med 10 man när det kan göras med maskiner.Så därför är allt snack att sossarna inte vill motverka arbetslösheten tagit fram bara för att få en chans att få styra landet som inte borgarna kan och klarar aldrig av för dom kan inte enas kanske det som hände i bankerud men att inte folk kan fatta att dom inte kommer överens men dom är bra som opositions partier och det ska dom fortsätta med.

  3. #103
    Sorry, nu har jag läst tre gånger men har ändå svårt att se vad du skriver. Nu går jag till ögonläkaren.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  4. #104
    Citat Ursprungligen postat av frejac
    Sorry, nu har jag läst tre gånger men har ändå svårt att se vad du skriver. Nu går jag till ögonläkaren.
    :naughty: De kanske skulle :whistle: öppna dina ögon

  5. #105
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    så du menar att ta alla pengar från sjuka,arbetslösa och pensionär ger bättre förutsättningar? hur tänker folk i de här landet egentligen...
    Snacka om att överdriva!
    Kan förstå att du inte vill studera.... du kan ju knappas ha läst det du påstår någonstans...

    Berätta var det står någonstans att någon ska ta ALLA pengar från sjuka, arbetslösa och pensionärer!
    Visserligen så är jag extremt lyckligt lottad som tagit en egen sjukförsäkring.... Den kostar mej den svindlande summan av en tankning av bilen om året...
    Eftersom jag är egenföretagare så är jag så illa tvungen att ha en sådan för blir jag sjuk så så får jag ju alltid betala sjuksrivningen ur egen ficka, vilket man slipper om man är anställd. Värre är det med pensionen, där får jag hålla tillgodo med enbart folkpension

  6. #106
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    tidningar,tv,nätet osv... ta och följ med innan ni säger att borgarna är så jävla bra... ni verkar inte vara så särskilt insatt iaf... en del står tom på deras egen sida har ja för mig.. och jag har aldrig sagt att jag inte vill studera bara att jag har svårt för det och af vill inte hjälpa mig riktigt med det heller dom menar att dom vill inte betala för nåt dom inte vet om jag klarar av eller inte... dessutom är ju såna utbildningar långt bort med och jag har inga pengar till att flytta... men det handlar inte om mig nu tänker inte diskutera mig nå mer... det är borgarna idiotiska politik vi diskuterar.... stackars dig när du blir pensionär... hoppas du börjar lägga undan redan nu då... och hur ska en som är mycket sjuk klara sig? dom klarar sig ju inte ens idag på det dom får dom jag känner som är mycket sjuk... och många av dom tar mediciner desutom och jag har många i min släkt som har medicinkostnader som tar upp stor del av deras lön/pension... och dom kostnaderna vill dom höja samtidigt som dom sänker pensionen... lägg till sen alla ökade kostnader för akassa,trafikförsäkringar osv... hur fan ska dom kunna få det att gå ihop när dom inte ens klarar sig idag? hur ska alla dom som arbetar ha råd med alla ökade kostnader som dom inte har råd med ens idag... den där 1000 lappen dom får mer räcker inte långt för att täcka det... tänk efter lite grann och börja läs i tidningar och se på tv lite så kanske ni börjar förstå...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  7. #107
    Kul diskution =)
    Leatherface om du hadde någon som helst uppfattning om hur mycket skatt det kostar för att du skall få ut 100kr i skatt så hadde du förstått varför sådana som du inte har något jobb.
    Ta ditt ansvar och flytta hem till RYSSLAND din komunist där hör sådana som du hemma.
    Jag har bara en sak att säga BAKÅTSTRÄVARE !
    Det var allt bätter förr....................på stenåldern.
    Låt politikerna hålla på i stockholm så sköter vi resten..............

  8. #108
    <ironi>
    nä, du har fel, dbss.

    man vet vad man har. även om det är dåligt. men man vet aldrig vad man kan få om man förändrar något. jorden kan gå under. jag lovar!

    inget kommer bli bättre. allt är så himla bra nu och de som styrt nästan hela tiden det sista halvseklet gör ett så bra jobb. Eller inte bra. Faktiskt rätt uselt. Men fan - något annan skulle ju kunna göra saker sämre. jag lovar!
    </ironi>
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  9. #109
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    tidningar,tv,nätet osv... ta och följ med innan ni säger att borgarna är så jävla bra... ni verkar inte vara så särskilt insatt iaf... en del står tom på deras egen sida har ja för mig.. och jag har aldrig sagt att jag inte vill studera bara att jag har svårt för det och af vill inte hjälpa mig riktigt med det heller dom menar att dom vill inte betala för nåt dom inte vet om jag klarar av eller inte... dessutom är ju såna utbildningar långt bort med och jag har inga pengar till att flytta... men det handlar inte om mig nu tänker inte diskutera mig nå mer... det är borgarna idiotiska politik vi diskuterar.... stackars dig när du blir pensionär... hoppas du börjar lägga undan redan nu då... och hur ska en som är mycket sjuk klara sig? dom klarar sig ju inte ens idag på det dom får dom jag känner som är mycket sjuk... och många av dom tar mediciner desutom och jag har många i min släkt som har medicinkostnader som tar upp stor del av deras lön/pension... och dom kostnaderna vill dom höja samtidigt som dom sänker pensionen... lägg till sen alla ökade kostnader för akassa,trafikförsäkringar osv... hur fan ska dom kunna få det att gå ihop när dom inte ens klarar sig idag? hur ska alla dom som arbetar ha råd med alla ökade kostnader som dom inte har råd med ens idag... den där 1000 lappen dom får mer räcker inte långt för att täcka det... tänk efter lite grann och börja läs i tidningar och se på tv lite så kanske ni börjar förstå...
    Har du över huvud taget någon aning om vilken sjuklön en egenföretagare (läs ensamarbetande med enskilld firma) har i sjuklön idag ?
    Nej jag kunde tänka mej det!
    Inte en enda krona är svaret !
    Snacka om orättvisor i sossarnas land...

  10. #110
    Nu är du litte oretvist "Rojac" hur mycket bryr du dig om dina anstälda när alla företagare var so reda om den tredije sjukveckan? Vem ansvarar för anstälda försäkringskassan? Vem driver anstäldarna på ett företag att jobba mer snabare o biligare! (för sig inte till mig att företagarna är inte utte efter mera pengar) O för övrigt om man inte jobbas det hort so fluttas jobben utomlands för man brur sig om ens anstelda? Ni Moderater sig varifrån skal ni finansera 1000kr mer i skat sänkning? Om ni undrar so har jag alldrig varit arbetslös på de 16 åren som jag bor i sverige.

Liknande ämnen

  1. "Tvbolagen vinner"
    Av wildone i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 15:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss