Sidan 12 av 27 FörstaFörsta ... 2101112131422 ... SistaSista
Resultat 111 till 120 av 270

Ämne: Om borgarna vinner

  1. #111
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av ibi
    Nu är du litte oretvist "Rojac" hur mycket bryr du dig om dina anstälda när alla företagare var so reda om den tredije sjukveckan? Vem ansvarar för anstälda försäkringskassan? Vem driver anstäldarna på ett företag att jobba mer snabare o biligare! (för sig inte till mig att företagarna är inte utte efter mera pengar) O för övrigt om man inte jobbas det hort so fluttas jobben utomlands för man brur sig om ens anstelda? Ni Moderater sig varifrån skal ni finansera 1000kr mer i skat sänkning? Om ni undrar so har jag alldrig varit arbetslös på de 16 åren som jag bor i sverige.
    Vem har pratat om anställda?
    Jag redovisade värkligheten för enskilld firma utan anställd!
    Man kan faktiskt ha företag utan anställda.
    Varför skriver du "Ni moderater" å pekar mot vad jag skrivit? Jag har definitivt inte sagt att jag är moderat!
    På mej verkar det som en del tror att alla som har ett företag är moderater, det visar vilken verklighetsanknytning en del har...
    När Sverige har ett parti med sunt förnuft på programmet ska jag börja fundera på partitillhörighet.

  2. #112
    Jag sa inte o skrev inte att du är moderat men det postos att de kan förendra sverige ok men inte med de lagar som fins.O som du skriver du har ensam företag o du moste betala extra försekring det är du som moste jobba häcken av dig just för att du har företag inget illa menatdet är jätebro men vem skall do försäkra dig försäkringskassan? Om inte du sjelv!

  3. #113
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av ibi
    Jag sa inte o skrev inte att du är moderat men det postos att de kan förendra sverige ok men inte med de lagar som fins.O som du skriver du har ensam företag o du moste betala extra försekring det är du som moste jobba häcken av dig just för att du har företag inget illa menatdet är jätebro men vem skall do försäkra dig försäkringskassan? Om inte du sjelv!
    Jo visst det är just därför jag tvingas ha en sjukförsäkring. Men frågan är om du tycker att det är rätt att om en person skär sig i handen hemma i köket och därför är sjukskriven. Tycker du då att det är rätt att arbetsgivaren får betala att den personen är hemma?
    Vad var det för fel med att försäkringskassan betalade det tidigare, i det gamla systemet. Den nya sjukförsäkringslagen slår väldigt hårt mot småföretagande.
    Om jag är sjuk som ensamföretagare hur ska då det företaget få intäkter å kunna betala sjukskrivningen? Det finns ju ingen som kan jobba i företaget då och alltså så har företaget inga intäkter....
    Någon kanske undrar vart jag vill komma?
    Jo vad jag menar är att ALLA är överens om att det stora antalet nya jobb skulle kunna komma i små och medelstora företag. Men vem vill anställa någon med de regler som skapats idag?
    Normalt i en affärsuppgörelse är att man vet vad man vill köpa och vad man vill betala!
    Anställer du någon idag så vet du inte vad det kostar och inte heller vad du får för det!
    Det är därför Leaderface med fler går arbetslösa idag och kostar sammhället massor med pengar. Där det vore bättre att dom jobbade istället för att leva på bidrag.
    Detta får bli mitt sista bidrag i denna tråd....

  4. #114
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    det finns väldigt många som inte kan jobba av olika anledningar också.. varför ska pensionärer och sjukskrivna drabbas? att dra ner ersättningen på dom skapar inte jobb men moderaterna måste ju fiansera sina massiva skattesänkningar på nåt sätt som för delen inte ens räcker till för att täcka alla deras sänkningar utan deras beräkningar bygger mycke på det hoppas med som aldrig kommer att hålla... var ska dom ta pengarna till ungefär andra halvan av säkningarna utan att försämra ytterliggare för dom svagaste och fattigaste i samhället? nää inse att moderaterna är ett parti för dom rika och har alltid varit... och dom lovar så mycket och allt precis som 91 och före det var de väl 76 va? var precis samma sak då och det slutade i kaos... visst kan man kanske tycka att reglerna för småföretagen kan göras om lite men det har inget med alla försämringar för alla fattiga och svaga i samhället att göra... har aldrig sagt att allt är perfekt som det är nu... fast jag känner personligen flera stycken som försöker ta livet av sig jämt och liknande och med moderaternas politik skulle dom inte kunna få nån hjälp eftersom man måste stå för det själv då och det har inte fattiga råd med... hur ska mina släktingar som många tar medicer för olika saker kunna leva med deras politik? dom har knappt pengar till medicnen ens idag och nu vill dom sänka deras pension och höja medicinkostnaden det kommer bli deras död... vill ni ha ett sverige där bara rika kommer ha råd att överleva så fort dom blir sjuka eller får sjukdomar så dom måste ta mediciner? skattesäninkningar kan jag vara för om det går att finansera utan att dra ner för dom fattiga och svaga osv i samhället... t.ex sänka för vanliga inkomsttagarare och höja kraftigt för dom rika tycker jag men det vill inte moderaterna göra utan det ska vara skattesäkningar även för dom rika och tycker att dom som har de sämst ska det dras in för istället.. sen kommer deras politik innebära lägre löner och lönehöjningar och om du har haft ett jobb och haft 15000 och blir arbetslös så kan du bli tvungad att ta ett jobb för 7500... hur ska ni klara er på den lönen...arbetstryggheten färsämras och speciellt för yngre under 26 år kommer det bli sämre eller hellt tas bort så dom kan dom göra precis hur dom vill men det var väl ett förslag från centern det... ni företagare blir ju förstås glada när ni får göra hur ni vill med folk förstås... sen var ska ni få in skatten då ingen kommer att ha råd att föda barn längre i sverige då ni vill att föräldralediga ska ha både mindre ersättning och betala högre skatt? nää den som ska betala hög skatt det är rika inte dom svagaste...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  5. #115
    De var en rolig och intressant debatt jag satt igång men min första inlägg är det som gäller och vi ska inte ha borgarna i ratten nä dom ska fortsätta och vara släpvagn utan broms :lol:

  6. #116
    Västerblocket bromsar sveriges utveckling alldeles för mycket redan, så de behöver definitivt ingen hjälp med ytterligare bromsning.

    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  7. #117
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Är alla vänstermänniskor dyslektiker eller?
    Jag fattar inte vad ni skriver i en hel del av era inlägg, får läsa dem 10ggr för att få något samanhang.
    Det kanske är någon bildningsklyfta jag ramlat över.

    Edit: Ber om ursäkt, inte alla. Leatherface gör sig väl förstådd.

  8. #118
    Det är det jag menar att lagen som är fell. O du skulle det hjelpa dig som företagare om en arbetslös eller sjuk får 60% akassa eller sjukpening.Hur mycket skulle du ge i lön eller i timme ner du vet att han måste ta jobbet oavset vad.Skulle det bygga sverige nej bara dig som företagare.O föresten jag är varken vänster eller högger det blir första gongen att jag veljer för hade inte röst rät innan medborgarskap. Det är roligt i alla fall at lässa litte åsikter.

  9. #119
    :whistle: följde ni debatten ikväll c-c

  10. #120
    leatherface om företagarna bara river åt sig och tjänar pengar och du år arbetslös så har ju du samma förutsättningar som vilken svensson som hellst att starta en firma så ska du se hur lätt det är är att bara riva åt sig! du kommer att få jobba natt och dag(men det gör väl inget när du inte har haft något jobb på länge,du måste vara totalt utvilad)sen så mister du all sosial tryghet med stämplingar. alla nätter när du inte kan sova p.g.a att du inte har fått in pengar i tid. du ska fan inte snacka när du inte vet ett skit! men det finns något som håller en kvar och det är att man skapat något själv! och det blir klirr i stadskassan så att du får betalt. men det ät väl bättre att käka rotfrukter och dricka vodka som de gör i öst. tack för mig

Liknande ämnen

  1. "Tvbolagen vinner"
    Av wildone i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 15:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss